تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

براساس آخرین اخبار سلامت چیزی که همه متخصصان زیبایی به آن معتقدند این است که ابرو‌های پرپشت و زیبا به صورت شما شکل زیبایی می‌دهد و تفاوت بارزی ایجاد می‌کند. یکی از راه‌های داشتن ابرو‌های پهن‌تر و پرپشت، میکروبلیدینگ است، حال ببینیم میکروبلیدینگ چیست؟
همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ
رویداد۲۴ میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو نوعی تتوی نیمه موقت ابرو است که با پر کردن فضا‌های خالی بین مو‌های ابروی خودتان کاری می‌کند که ابرو پرتر به نظر برسد.

حتی می‌توانید درخواست کنید ابروهایتان پهن‌تر و قطورتر کار شود. ممکن است ابرو‌های کاملاً بلوند داشته باشید و بخواهید رنگ دیگری به آن‌ها بدهید یا این که به عنوان مثال به خاطر بیماری آلوپسی، اصلاً هیچ ابرویی نداشته باشید، در این موارد، میکروبلیدینگ کاملاً مناسب شما است. البته هر کس دیگری هم که بخواهد می‌تواند از این روش استفاده کند.

آیا میکروبلیدینگ آسیب‌رسان است؟

ببینید، تا حدی. البته درد وحشتناکی ندارد، ولی خب بدون درد هم نیست. مثلاً درد وحشتناک، چیزی مثل درد زایمان است!

در روش میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو، با استفاده از یک تیغ ظریف پشت سر هم خطوط و برش‌های ظریفی در ابرو‌های شما ایجاد می‌شود تا به اندازه‌ای که می‌خواهید ابروهایتان پر شود.

برای شما حتماً از ژل بی‌حسی هم استفاده می‌شود، اما به هر حال اندکی احساس سوزش یا ناراحتی می‌کنید.

چقدر طول می‌کشد؟

حدود یک ساعت و نیم. اما باید برای بی‌حسی، صحبت در مورد شکل و شمایل ابروی جدید و این طور چیز‌ها هم وقت بگذارید.

بلافاصله بعد از میکروبلیدینگ ابرو‌ها چه شکلی هستند؟

ابرو‌ها بعد از هاشور یا میکروبلیدینگ واقعاً عالی هستند، یک کار هنری به تمام معنا. همه‌ی خطوط ظریفی که بین مو‌های ابرو ایجاد شده دقیقاً مثل ابرو‌های خودتان است.

اما یک نکته وجود دارد و آن این که، وقتی برای اولین بار خودتان به صورتتان در آینه نگاه می‌کنید، این ابرو‌ها به نظرتان خیلی عجیب و غریب می‌رسد.

البته به شما گفته می‌شود که این ابرو‌ها مثل ابرو‌های عادی هر کس دیگری است و همین طور هم خواهد شد، اما وقتی خودتان برای اولین بار به آن‌ها نگاه می‌کنید، نظر دیگری دارید؛ ابروهایتان قرمز شده و ورم کرده است، که قرمزی آن به خاطر مقدار بسیار اندکی خون است.

چه زمانی این ابرو‌های هاشورخورده طبیعی به نظر می‌رسند؟

این مورد بستگی به هر شخصی دارد. بعضی‌ها دوست دارند ابروهایشان مثل همان حالت ابتدایی بعد از هاشور باقی بماند، ولی بعضی‌ها هم دوست دارند همه چیز زودتر طبیعی به نظر برسد. این مورد معمولاً دو هفته طول می‌کشد.

پس اصلاً وحشت نکنید!

فقط یک متخصص خوب و باتجربه پیدا کنید و به مهارتش اعتماد داشته باشید. لازم به ذکر است که روز اولی که از خواب بیدار می‌شوید ابروهایتان خیلی ضخیم‌تر و تیره‌تر از چیزی که می‌خواستید به نظر می‌رسند.

اما بعد از یکی دو روز این مشکل هم حل می‌شود. پس نگران نباشید.

چرا دقیقاً بعد از میکروبلیدینگ، ابرو‌ها خیلی تیره به نظر می‌رسند؟

این موضوع به خاطر وجود رنگدانه‌های استفاده شده در خطوط هاشوری است که روی پوست شما مانده و البته پوسته‌های زخمی که در جای خطوط شکل گرفته است. کم‌کم این رنگ‌ها هم ناپدید می‌شوند، پس صبور باشید و اگر برایتان خیلی مهم است، در ۴ تا ۵ روز ابتدایی بعد از میکروبلیدینگ، خیلی بیرون نروید تا ابرو‌ها به رنگ و شکل نرمال برسند.

بعد از میکروبلیدینگ چه باید کرد؟

بلافاصله بعد از میکروبلیدینگ، تا حدودی روتین‌ها بهم می‌خورد. باید حتماً از لوسیونی که به شما داده می‌شود استفاده کنید.

این لوسیون مثل وازلین است و در طول روز باید از آن استفاده کنید تا از زخم‌های بیش‌تر پیشگیری کنید و به بهبود سریع‌تر و آسان‌تر جای هاشور‌ها کمک کنید.

دقت داشته باشید که باید ابرو‌ها را خشک نگه دارید، پس قبل از این که میکروبلیدینگ را شروع کنید حتماً موهایتان را بشویید. یادتان باشد تعریق زیاد در این شرایط اصلاً خوب نیست. پس اگر می‌خواهید رنگدانه‌ها خیلی خوب روی پوست بنشینند، حدود یک هفته ورزش را تعطیل کنید.


نتیجه نهایی کی ظاهر می‌شود؟

تقریباً بعد از دو هفته متوجه می‌شوید که ابروهایتان قرار است چه شکلی شوند. ممکن است در یک دوره‌ای رنگدانه‌های اطراف از بین بروند و چیزی که باقی می‌ماند به نظر شما خیلی بی‌رنگ و محو باشد، اما نگران نباشید.

در اکثر اوقات این طور نیست. پس کمی صبور باشید و صبر کنید. خیلی زود نتیجه‌ی واقعی را می‌بینید.

چرا نیاز به جلسه پیگیری است؟

حدود شش هفته بعد از اولین جلسه، باید دوباره به متخصص خودتان مراجعه کنید تا اگر خطوطی هستند که خوب رنگ نگرفته‌اند یا هنوز هم فضا‌های خالی در ابرو می‌بینید، برایتان ترمیم شود.

این جلسه پیگیری خیلی مهم است وگرنه نتیجه‌ی خوبی عایدتان نمی‌شود. پس حتی اگر خودتان از نتیجه راضی هستید باز هم حتماً این قرار پیگیری را مهم بشمارید و به متخصص خودتان مراجعه کنید تا همه چیز را کنترل کند.

نتایج میکروبلیدینگ ابرو چقدر دوام دارد؟

نتیجه بین یک تا سه سال دوام دارد و معمولاً شش تا دوازده ماه نیاز به پیگیری ندارد.
 
منبع: نبض ما

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان