تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

کلیپ روز/ بهنوش طباطبایی «مری پاپینز» می‌شود!

مری پاپینز به عنوان سومین تجربه گروه تولیدی موزیکال‌های «الیورتوییست» و «بینوایان» به کارگردانی احمد سلیمانی آبان ماه سالجاری در تالار وحدت به صحنه می‌آید.
بهنوش طباطبایی «مری پاپینز» می‌شود! +فیلم
رویداد۲۴ مری پاپینز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فانتزی است که تا قبل از این به هنرمندان چیره دستی در تاریخ سینمای جهان از جمله جولی اندروز رسیده است.
 
جولی اندروز، ستاره‌ی موزیکال‌های مری پاپینز و اشک‌ها و لبخند‌ها علاوه بر جایزه گلدن گلوب، بفتا، اسکار ١٩٦٤ و سوم سپتامبر سال جاری شیر طلایی افتخاری ونیز را به خاطر یک عمر فعالیت‌های هنری از آن خود کرد.

حدود دو دهه بعد، «ناتالیا آندریچنکو» در نقش «مری پاپینز» ظاهر شد. پس از پیچ و خم‌های بسیاری که این شخصیت در طول تاریخ نمایش و سینما پشت سر گذاشته، حالا قرار است توسط یکی از بازیگران شناخته شده ایرانی بازآفرینی شود تا بدین ترتیب بهنوش طباطبایی عنوان «مری پاپینز» را به نام خود ثبت کند.
 

بهنوش طباطبایی دو سال متوالى کاندیداى بهترین بازیگر زن براى نمایشهاى «داستان یک پلکان» و «ابرهاى پشت حنجره» به کارگردانى رضا گوران از جشنواره ى بین المللی تئاتر فجر در سال‌های ٨٨ و ٨٩ و به خاطر نمایش «سیندرلا» اثر جلال تهرانی کاندیداى جایزه بهترین بازیگر زن در جشن منتقدان تئاتر در سال ٩٣ شد.

وی همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «ماجرای نیمروز - رد خون» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و نقش مکمل زن برای فیلم سیانور در جشن منتقدان سینما شد. در کارنامه حرفه‌ای بهنوش طباطبایی علاوه بر فعالیت‌های سینمایی آثار نمایشی همچون «فصل شکار بادبادکها» به کارگردانی جلال تهرانى و «ترانه هاى قدیمى»، «سینماهاى من»، «آدامس خوانى»، «نام تمام مادران»، «آینه هاى روبرو» به کارگردانی محمد رحمانیان به چشم می‌خورد.

این نمایش اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های مری پاپینز نوشته پاملا تراورس و با ترجمه احمد کولیوندی و همچنین ترانه سرایی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی است
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان