تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نشنال اینترست:

ترامپ باید راه دیپلماسی را در مورد تهران به کار گیرد/ ایران تاکنون تاسیسات کشوری را مورد حمله قرار نداده است

نشنال اینترست گزارش داد: ایران تاکنون تاسیسات کشوری را مورد حمله قرار نداده است تنها این اتفاق یکبار در جنگ میان ایران و عراق و در واکنش به حمله‌ای از سوی عراق به تاسیسات ایران صورت گرفت.
ترامپ باید راه دیپلماسی را در مورد تهران به کار گیرد/ ایران تاکنون تاسیسات کشوری را مورد حمله قرار نداده است
رویداد۲۴ تاسیسات نفتی عربستان چند روز گذشته مورد حمله واقع شد. با وجود این که مسئولیت این حملات را نیرو‌های یمنی بر عهده گرفتند، اما آمریکا ایران را عامل این حملات دانست. اتهامی که از سوی ایران رد شد.

ایران تاکنون تاسیسات کشوری را مورد حمله قرار نداده است تنها این اتفاق یکبار در جنگ میان ایران و عراق و در واکنش به حمله‌ای از سوی عراق به تاسیسات ایران صورت گرفت.

ترامپ سال گذشته در حالی آمریکا را از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با ایران خارج کرد که ایران به تعهداتش در قبال برجام پایبند بود. ترامپ در حالی سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد که ایران به پایبندی به برجام ادامه می‌داد، اما واشنگتن همچنان بر عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید کرد. سرانجام پس از آنکه ترامپ معافیت‌های خرید نفت از ایران را برای کشور‌ها لغو کرد و فشار بر ایران را ادامه داد، صبر ایران نیز به پایان رسید و شروع به کاهش تدریجی تعهدات خود کرد.

از سوی دیگر آمریکا ایران را به اختلال در بازار نفت متهم کرده است. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا مانع از صادرات نفت ایران می‌شود. این تحریم علیه صادرات نفت ایران خود عاملی برای ایجاد خلل در بازار‌های نفت است. در شرایط کنونی ترامپ باید از تنش‌های بیشتر با ایران خودداری کند و به دنبال دیپلماسی با ایران باشد. تنها راه‌حل در شرایط پرتنش کنونی این است که شرایطی ایجاد کرد تا دیپلماسی در مورد ایران به کار گرفته شود و تنها از طریق دیپلماسی می‌توان تنش‌های ایجاد شده با ایران را برطرف کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
نشنال اینترست .بدبخت اصلاحاتچی عجب منبع معتبری داری تو و چقدر هم این سایت نفوذ دارد .بیچاره باند اصلاحاتچی که شده چوب دو سر گهی.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان