تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کاسبان تحریم و تعلیق جودو/ چرا هیچ کس از تعلیق جودو ناراحت نیست؟

مسئولین ورزش ایران بعد از اعلام محرومیت سعید مولایی، روزه سکوت گرفته اند و فعلا خبری از آنان منتشر نمی‌شود. اتفاقات فدراسیون جودو بی شباهت به رقابت‌های کشتی سال گذشته نیست که به «باید ببازی» مشهور شد و منتهی به نامه و استعفا و خرج رسول خادم از فدراسیون شد. اما حالا گویا محرومیتی سنگین‌تر در انتظار ورزش ایران است.

 کاسبان تحریم و تعلیق جودو/ چرا هیچ کس از تعلیق جودو ناراحت نیست؟

رویداد۲۴  مسئولان ورزش ایران بعد از اعلام محرومیت سعید ملایی، روزه سکوت گرفته اند و فعلا خبری از آنان منتشر نمی شود. اتفاقات فدراسیون جودو بی شباهت به رقابت های کشتی سال گذشته نیست که به «باید ببازی» مشهور شد و منتهی به نامه استعفا و اخراج رسول خادم از فدراسیون شد. اما حالا گویا محرومیتی سنگین تر در انتظار ورزش ایران است. فعلا فعالیت های فدراسیون جودوی ایران تعلیق شده است.

آرش میراسماعیلی درباره تعلیق جودوی ایران می گوید: «متاسفانه به یکباره دیدیم ایمیلی که امروز فدراسیون جهانی ارسال کرده، کاملا متفاوت از روالی است که خودشان تعیین کردند و حتی قرار بود در گرندپری اسکندریه ٢٢ و ٢٣ سپتامبر کمیته انضباطی برگزار و به صورت موقت ایران را تا رسیدگی نهایی تعلیق کنند اما در ایمیل جدید تمام موارد فدراسیون جهانی نقض شد.»


کاسبان تحریم!

آرش میراسماعیلی زمانی مشهور شد که قرار شد در اولین مسابقه المپیک آتن با ورزشکاری از رژیم صیهونیستی مسابقه دهد. او به خاطر اضافه وزن، در مسابقه شرکت نکرد اما بعدا صدها جایزه به او داده شد و مثل یک قهرمان با او برخورد شد و در نهایت ریاست فدراسیون جودوی ایران نیز به او رسید. رسیدن به چنین جایگاهی بدون شکست دادن رقبا، برای آرش میراسماعیلی بسیار شیرین بود. او بعدا شانس خود را برای ورود به شورای شهر تهران هم امتحان کرد.


اما محرومیت جودوی ایران برای میراسماعیلی یک موقعیت طلایی بود. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بارها از امید ایران برای کسب مدال در رشته جودو خبر داده؛ اما در یک سال اخیر به جز سعید ملایی، هیچ ورزشکار مطرحی در این رشته حضور نداشته؛ ضمن اینکه با حضور یک ورزشکار قدرتمند اسرائیلی در وزن سعید ملایی، شانس مدال در این وزن نیز بسیار پایین بود.


البته میراسماعیلی در این یکی دو هفته اخیر تلاش کرد با دعوت از چند چهره، اسم فدراسیون را بار دیگر و قبل از محرومیت بر سر زبان ها بیاندازد. از جمله مذاکره با محمد محمدی بریمانلو، ملی پوش وزن 73- کیلوگرم جودوی ایران و دارنده مدال برنز جهان برای بازگشت به تیم ملی جودو. بریمانلو که با خاطر مشکلی شبیه مشکل سعید ملایی سفرش به رقابت‌های جهانی ژاپن لغو و از جودو خداحافظی کرده بود با پیشنهاد فدراسیون برای بازگشت به تیم ملی موافقت کرده است.

میراسماعیلی با جواد محجوب قهرمان سنگین وزن جودوی ایران که مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا و مدال های خوش رنگی را در مسابقات مختلف در کارنامه خود داشته و تصمیم داشت که جودو را رها کرده و شانس خود را در مسابقات حرفه ای MMA بیازماید، نیز برای بازگشت به تیم ملی مذاکره کرده است.

طبق صحبتی که محجوب با رئیس فدراسیون جودوی ایران داشته گفته می شود قول داده که زیر پرچم جهوری اسلامی ایران در این مدت باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۰ برای کسب سهمیه بجنگد.
 
با این حال در دو سه سال اخیر تیم ایران از مسابقات مختلف جودو، دست خالی به کشور بازگشته بود.

فرار از محرومیت همه ورزش ها

ورزشکارانی که از اراضی اشغال شده فلسطین ورزش حرفه ای می کنند، بیش از هرچیزی در جودو موفق بوده اند و به عبارت دیگر تنها قایقرانی و جودو برای این کشور در ادوار مختلف المپیک، مدال آوری داشته است و به این ترتیب، با تعلیق احتمالی جودوی ایران تا زمان المپیک، احتمال تعلیق سایر ورزشهای ایران به شدت کاهش پیدا می کند و این مسئله آرامش را به اردوهای المپیکی ایران می آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان