تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده مردم زاهدان:

بار‌ها نسبت به تغییر مسیر ریلی زاهدان به دولت هشدار داده بودیم/هفته آینده وزیر راه در مجلس باید پاسخگو باشد

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: بار‌ها به دولت و وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم که مسیر درستی را برای احداث این مسیر ریلی انتخاب نکرده‌اند چرا که همواره این مسیر زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود و کارگران راه‌آهن باید به صورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی این چند کیلومتر اقدام کنند.
بار‌ها نسبت به تغییر مسیر ریلی زاهدان به دولت هشدار داده بودیم/هفته آینده وزیر راه در مجلس باید پاسخگو باشد
رویداد۲۴ حسینعلی شهریاری درباره وقوع سانحه قطار زاهدان- تهران با بیان اینکه هنوز دلایل اصلی وقوع این سانحه که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنانمان شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی دلایل سانحه هستند.

وی ادامه داد:، اما بار‌ها به دولت و وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم که مسیر درستی را برای احداث این مسیر ریلی انتخاب نکرده‌اند چرا که همواره این مسیر زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود و کارگران راه‌آهن باید به صورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی این چند کیلومتر اقدام کنند.

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: از آنجایی که این مسیر همواره زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود، سرعت قطار بسیار کاهش می‌یابد و در حالی که مدت‌زمان سیر قطار در مسیر زاهدان – بم باید ۲.۵ ساعت باشد گا‌ها به ۷ ساعت می‌رسد که باعث نارضایتی مردم می‌شود.

شهریاری با بیان اینکه مسئولان از این وضعیت اطلاع داشتند و بار‌ها نسبت به این شرایط به آن‌ها تذکر داده بودیم، گفت: بار‌ها این موضوع مطرح شد که یا باید این مسیر ریلی تغییر کند یا حفاظ‌هایی تعبیه شود که مانع ورود شن به این مسیر ریلی شود، اما متاسفانه علیرغم تمام این تذکر‌ها و هشدار‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفت.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: موضوع بعدی بحث خطای انسانی است. در حال حاضر برخی از مصدومان می‌گویند لوکوموتیوران پی در پی نسبت به افزایش و کاهش سرعت قطار اقدام می‌کرد و در شرایطی که سرعت قطار را افزایش می‌داد، بلافاصله نسبت به ترمزگیری اقدام می‌کرد که این موضوع هم باید مورد بررسی قرار بگیرد چرا که احتمال وجود خطای انسانی از سوی لوکوموتیوران قطار وجود دارد.

وی با اشاره به تاخیر طولانی در مورد اجرای این پروژه گفت: در دولت نهم به آقای بهبهانی همواره می‌گفتیم که نسبت به ساخت این پروژه که در حال تبدیل به آثار باستانی بود، اقدام کند.

وی افزود: ساخت راه‌آهن بم- زاهدان ۱۶ سال به طول انجامید و در نهایت هم با نقد‌هایی به افتتاح رسید.

شهریاری تاکید کرد: متاسفانه تنها راه دسترسی مردم زاهدان به حمل و نقل برای جابه‌جایی حمل و نقل ریلی است چرا که به دلیل فاصله بسیار زیاد زاهدان از مرکز کشور، امکان تردد با اتوبوس بسیار سخت است. از سوی دیگر تعداد ایست بازرسی‌ها به قدری زیاد است که مدت‌زمان سفر را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: از سوی دیگر ایرلاین‌ها پول خون پدرشان را بابت پول بلیت هواپیما‌ها می‌گیرند و بعضا پول بلیت هواپیما در این مسیر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد که مرد قدرت خرید آن را دارند بنابراین تنها دسترسی برای آن‌ها حمل و نقل ریلی است.

وی گفت: هفته آینده وزیر راه و شهرسازی باید در مجلس حضور یابد و نسبت به وقوع این سانحه به ملت شریف ایران پاسخگو باشد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
مجلسی که عصاره اش بی حالی و ریاست لاریجانی ها باشد داداش انتهاست آن دو نفر نماینده ای می شود که کارشان آن تعداد پراید و طلا و ... بود چرا فوری لاریجانی دوید و رفت از بازداشت آزادشان کرد چون ممکن بود مانند سیل عدالت راه پیدا کند در لانه خیلی ها .... با. درود به رهبری معظم
نظرات شما
پیشخوان