تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
AFC:

مسابقات فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا راه اندازی می‌شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد فوتبال زنان را توسعه دهد و بر این اساس مسابقات فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا راه اندازی می‌شود. برگزاری اولین دوره مسابقات با چارچوبی آزمایشی به تصویب رسیده است.
مسابقات فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا راه اندازی می‌شود
رویداد۲۴ در نشست مسئولان فوتبال زنان آسیا در چونبوری تایلند تصویب شد اولین دوره مسابقات فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا در سال جاری برگزار شود. این مسابقات، اقدامی آزمایشی برای گسترش چنین رویدادی خواهد بود.

به عبارت دیگر در اولین دوره فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا تنها ۴ کشور استرالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی مشارکت می‌کنند و برگزاری رویدادی بزرگ‌تر را تمرین خواهند کرد. با توجه به این که تنها ۳ ماه تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده این مسابقات گستردگی بزرگی نخواهد داشت.

با این حال، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد از سال آینده میلادی به تمام کشور‌های آسیایی اجازه دهد تا در صورت تمایل وارد فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا شوند. بدین ترتیب تیم‌های داوطلب باید در مسابقاتی مقدماتی شرکت کنند تا بتوانند به مرحله نهایی و اصلی مسابقات برسند. چیزی شبیه به قالب مسابقات قهرمانی آسیا، اما با حضور تیم‌های کم تعدادتر.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با الگوگیری از لیگ قهرمانان زنان اروپا به دنبال توسعه جدی فوتبال باشگاهی زنان در قاره است البته توان فوتبال زنان در آسیا قابل قیاس با اروپا و آمریکا نیست به طوری که پیش بینی می‌شود در مسابقات باشگاهی زنان آسیا، تیم‌های غرب آسیا مشارکت فعال نداشته باشند مگر این که کشور‌های عربی تصمیم بگیرند با جذب بازیکنان خارجی در فوتبال زنان، این مسابقات را سکویی برای رشد فوتبال زنان در کشور خود، کنند.

در ایران، قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان ایران در فصل پیش رو جواز حضور در مرحله مقدماتی فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا را به دست می‌آورد گرچه در این زمینه، مورد مهم این است که باشگاه‌های ایرانی هم از نظر مالی و هم از نظر بنیه فنی توان رقابت در این مسابقات را داشته باشند.

با این وجود، راه اندازی مسابقات فوتبال زنان باشگاه‌های آسیا انگیزه‌ای دوچندان به باشگاه‌ها برای سرمایه گذاری در فوتبال بانوان می‌دهد و سرانجام قهرمانی و بالا بردن جام، نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان