تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

اخبار سلامت/ مو‌های خود را هر چند وقت یک بار باید کوتاه کنیم؟

مطمئن نیستید چه زمانی باید برای کوتاه کردن موهایتان به آرایشگاه بروید؟ جواب این سؤال از آنچه احتمالاً تصور می‌کنید کمی پیچیده‌تر است. این مسأله که هر چند وقت یک بار باید مو‌های خود را نوک گیری کنیم، می‌تواند به مدل و جنس مو‌ها و میزان فرسایش مو (مقدار آسیبی که به طور روزانه به مو‌ها وارد می‌شود) بستگی داشته باشد. به گفته‌ی کارشناسان، هر چیزی، از جنس مو‌ها گرفته تا نحوه‌ی آرایش روزانه‌ی مو‌ها می‌تواند روی فاصله‌ی زمانی بین دفعات مراجعه به آرایشگاه تأثیر داشته باشد.
رویداد۲۴ اخبار سلامت حاکی است هر مدل و جنس مویی را هر چند وقت یک بار باید کوتاه کرد.

مو‌های بلند: هر ۸ هفته

کسانی که مو‌های بلندی دارند به خاطر آسیبی که هنگام آرایش مو‌ها به تار‌های مو وارد می‌شود، باید در فواصل زمانی کمتری مو‌های خود را نوک گیری کنند.

در اغلب موارد، کسانی که مو‌های بلندی دارند مدل مو‌های خود را زیاد تغییر می‌دهند؛ مثلاً آن را برس می‌کشند، دم اسبی می‌کنند، صاف می‌کنند یا پوش می‌دهند. بلند بودن مو‌ها به این معنی است که موی زیادی باید مدیریت شود، بنابراین مو‌ها باید دفعات بیشتری نوک گیری شوند.

علاوه بر این، کسانی که مو‌های بلندی دارند، بیشتر با مو‌های خود بازی می‌کنند؛ مسأله‌ای که می‌تواند منجر به شکستن مو‌ها شود. به همین دلیل بهتر است هر ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا سلامت مو‌های خود را حفظ کنید.

مو‌های کوتاه: هر ۴ تا ۶ هفته

کسانی که مو‌های کوتاهی دارند هم باید به طور مرتب مو‌های خود را نوک گیری کنند. به این افراد توصیه می‌شود هر ۴ تا ۶ هفته به آرایشگاه مراجعه کنند.

اما این کار در اصل برای حفظ مدل مو انجام می‌شود و نه لزوماً برای حفظ سلامت آن. این کار کمک می‌کند بتوانید مدل اصلی مو‌ها را همیشه حفظ کنید.

مو‌های ضخیم و فر: هر ۱۲ هفته

خبر خوب برای کسانی که در این دسته می‌گنجند این است که لازم نیست مو‌های خود را زود به زود نوک گیری کنند.

به کسانی که مو‌هایی ضخیم با فر ریز دارند توصیه می‌شود هر ۱۲ هفته مو‌های خود را نوک گیری کنند تا با این کار چربی طبیعی پوست سر به تار‌های مو برسد. این چربی به حفظ هر چه بهتر سلامت فولیکول‌های مو به طور طبیعی کمک می‌کند.

با این حال اگر مو‌هایی ضخیم با فر ریز دارید، ممکن است بعضی آرایشگر‌ها دفعات بیشتری را برای نوک گیری مو به شما توصیه کنند. در حقیقت بعضی معتقدند برای جلوگیری از بروز موخوره و گره خوردن موها، باید هر ۶ تا ۸ هفته به آرایشگاه مراجعه کنید.

مو‌های نازک: هر ۴ تا ۶ هفته

فرقی نمی‌کند موهایتان موج دار باشد یا صاف، اگر مو‌های نازکی دارید، باید هر ۴ تا ۶ هفته آن‌ها را نوک گیری کنید. این کار برای حفظ ظاهر مو‌ها انجام می‌شود، چون مو‌های نازک اگر مرتباً نوک گیری نشوند، می‌توانند شکل شلخته و ناسالمی پیدا کنند.

در صورت استفاده‌ی زیاد از وسایل حرارتی مخصوص مو: هر ۴ هفته

وسایل حرارتی مخصوص مو شاید شکل زیبایی به مو‌های شما دهند، اما می‌توانند لطمات زیادی هم به آن وارد کنند. کسانی که معمولآً از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند باید هر ۴ هفته مو‌های خود را نوک گیری کنند.

چون مو به مرور آسیب می‌بیند و تنها راه ترمیم واقعی آن، جدا کردن بخش آسیب دیده‌ی مو است.

البته هر چه کمتر از وسایل حالت دهنده‌ی مو استفاده کنید، کمتر لازم است مو‌های خود را نوک گیری کنید.

مو‌های رنگ شده: هر ۸ هفته

اگر مو‌های خود را رنگ کرده اید، اما به خوبی از آن مراقبت می‌کنید (یعنی زیاد از وسایل حرارتی مخصوص مو استفاده نمی‌کنید، موهایتان را سشوار نمی‌کشید و دائماً با آن بازی نمی‌کنید) لازم نیست خیلی زود به زود آن را کوتاه کنید و هر ۸ هفته نوک گیری کفایت می‌کند.

برای بلند کردن موها: هر ۱۰ تا ۱۲ هفته

شاید شنیده باشید برای اینکه مو‌ها رشد کنند باید زود به زود آن‌ها را نوک گیری کنید. اما به گفته‌ی کارشناسان این مسأله لزوماً درست نیست. اگر قصد بلند کردن موهایتان را دارید، بهترین کار این است که صبر کنید و بین هر بار مراجعه به آرایشگاه ۱۰ تا ۱۲ هفته فاصله بیندازید تا مو‌ها فرصت رشد پیدا کنند.

این فاصله‌ی زمانی اغلب باعث می‌شود مو‌ها به قدر کافی رشد کنند و برای پیاده سازی یک مدل موی جدید آماده شوند. به گفته‌ی کارشناسان، اگر می‌خواهید موهایتان رشد کنند، آن‌ها را دم اسبی ببندید. این کار باعث می‌شود نه با وسایل حرارتی به آن‌ها حالت دهید و نه با آن‌ها بازی کنید، به این ترتیب مو‌ها مستحکم‌تر می‌شوند و رشد می‌کنند.

منبع: روزیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان