تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی واردات نهاده های دامی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از افزایش ۳۰ درصدی واردات نهاده های دامی در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: به دلیل واردات کافی نهاده ها، شرایط تولید محصولات دامی در کشور بسیار مطلوب است.

افزایش ۳۰ درصدی واردات نهاده های دامی

رویداد۲۴ حمید ورناصری عصر دیروز در مراسم تخلیه نهاده‌های دامی در بندر چابهار با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی شرکت پشتیبانی امور دام تامین ذخایر استراتژیک است اظهار داشت: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اقدامات بزرگی را در این زمینه انجام داده است.

وی اضافه کرد: در شرایط تحریم، که برخی کشورها سعی می کنند شرایط سختی را برای کشور ما تحمیل کنند هنر دولت و مجموعه بخش خصوصی این است که ابزار تاب آوری خود را در برابر این اقدامات بکار بگیرد و اثرات تحریم را به حداقل برساند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: نهاده های دامی یک از تاثیرگذارترین موضوعات در کشور است چرا  که این نهاده ها منجر به تولید حدود ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ، ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۹ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ می‌شود که تمامی این اقلام جزو اقلام اساسی کشور است. بنابراین تامین نهاده های دامی اهمیت فوق العاده ای برای کشور دارد.

ورناصری با اشاره به اینکه حجم سنگین واردات توسط شرکت پشتیبانی امور دام طی این مدت انجام شده و نتیجه آن دربازار قابل مشاهده است، گفت: در حال حاضر آرامش و ثبات را در بازار نهاده های دامی از جمله کنجاله، ذرت و  جو مشاهده می کنیم. همچنین در بحث تولیدات دامی که وابسته به نهاده ها هستند شاهد فراوانی تولید هستیم.

وی گفت: هم اکنون در بحث مرغ و تخم مرغ به دلیل فراوانی تولید و بالا بودن قیمت تمام شده تولید نسبت به قیمت عرضه، مجبور به دخالت در بازار و جمع آوری محصول مازاد شده ایم.

ورناصری تاکید کرد: شرایط تولید در کشور هم اکنون بسیار مطلوب است و شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر مرغ تولیدی درجه یک و دو را به صورت منجمد به ترتیب کیلویی ۱۲.۷۰۰ تومان و ۱۳ هزار تومان خریداری می کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه نهاده های دامی در گذشته عمدتا وارد بندر امام می شد، گفت: تغییراتی را ایجاد کرده ایم که در این زمینه از تمام بنادر اصلی کشور استفاده کنیم. در حال حاضر نیز بخشی از نهاده ها وارد بندر امام، بخشی وارد بندر عباس و بخشی نیز وارد چابهار شده که این محموله ها یا تخلیه شده اند یا در حال تخلیه هستند.

وی تصریح کرد: این امکان را فراهم کردیم که از  ظرفیت تمام  بنادر کشور در این زمینه استفاده شود.

ورناصری با بیان اینکه واردات نهاده های دامی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بخش خصوصی و دولتی در این زمینه فعال هستند و برای اینکه امکانات لازم برای تولید کنندگان فراهم باشد و بتوانند به راحتی تولید خود را ادامه بدهند واردات به اندازه نیاز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن تکذیب افزایش قیمت  برخی نهاده ها از جمله ذرت در کشور گفت: قیمت متوسط ذرت بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان است.

وی افزود: واردات نهاده های دامی در کشور توسط بخش خصوصی و دولتی باتوجه به شرایط تولید باید ادامه دار باشد و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان