تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بعد از حضور زنان؛

سورپرایز دوم برای فوتبالی‌ها در بازی ایران و کامبوج

بدنبال قطعی شدن حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، فدراسیون فوتبال قرار است از دومین سورپرایز خود در این بازی رونمایی کند.

سورپرایز دوم برای فوتبالی‌ها در بازی ایران و کامبوج

رویداد۲۴ روز گذشته بود که صفحه رسمی فدراسیون فوتبال پستی را منتشر کرد و در آن از یک اتفاق جدید که به زودی قرار است رخ بدهد؛ خبر داد. از شواهد و قرائن و ویدئوی منتشر شده مشخص بود که گویا قرار است بعد از مدت‌ها، سرانجام لوگو یا نشان فدراسیون فوتبال ایران پس از حدود ۲ دهه، تغییر کند. لوگویی که سال‌ها بود انتقادات زیادی را متوجه خود می‌دید و مشخص نبود با چه متر و معیاری برگزیده شده حالا آخرین روز‌های خود را سپری می‌کند و به زودی از سر در فدراسیون فوتبال و پیراهن تیم ملی فوتبال ایران پایین کشیده و حذف می‌شود.

وعده تاج عملی شد؛ فدراسیون پس از چهار ماه به نتیجه رسید

اردیبهشت ماه امسال فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت به طور جدی برای تغییر نشان فدراسیون وارد عمل شود. اتفاقی که مهدی تاج چند ماه قبل‌تر وعده‌اش را داده بود. او در گفت‌وگویی اعلام کرد بعد از جام ملت‌ها و پس از شروع همکاری با یک برند جدید برای تولید لباس‌های تیم ملی، کارگروهی برای تغییر لوگو به وجود می‌آید. در همین راستا فراخوانی از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شد تا علاقمندان طرح‌های پیشنهادی خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه به فدراسیون فوتبال ارسال کنند. دپارتمان بازاریابی فدراسیون از کلیه اساتید، طراحان، هنرمندان حوزه گرافیک، هنرجویان و علاقمندان به شرکت در این فراخوان، دعوت کرد تا طرح پیشنهادی خود را به این نهاد بفرستند. ضمن اینکه مقرر شد به بهترین طرح ارسالی و انتخابی توسط فدراسیون فوتبال جوایز نفیسی اهدا شود. حالا بعد از حدود چهار ماه گویا فدراسیون‌نشینان به یک طرح مناسب رسیده‌اند و قرار است به زودی از آن رونمایی کنند.

سوپرایز بزرگ در بازی ایران و کامبوج

طبق شنیده‌ها مراسم رونمایی نشان جدید فدراسیون در بازی با کامبوج در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، روز ۱۸ مهرماه خواهد بود. به عبارت دیگر بعد از حضور بانوان، رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون فوتبال دومین سورپرایز جدال با کامبوج خواهد بود. البته باید به این مساله هم اشاره کرد که زمان حک شدن لوگوی جدید روی لباس تیم ملی هنوز مشخص نیست و، چون پارت اول لباس‌های آل اشپورت به دست فدراسیون فوتبال ایران رسیده، باید برای پارت بعدی شاهد نقش بستن لوگوی جدید در لباس تیم ملی باشیم.

نشان‌های قبلی فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ایران در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و نماد اولیه آن یک طرح کاملا گرافیکی بود. این طرح از سه عنصر ساخته شده بود. شکل کلی داخل قاب یک "ف" فارسی بود که به شکل منحنی در پایین قاب قرار گرفته بود و یک مضمون کاملا ایرانی داشت. نقطه "ف" نیز به یک «F» انگلیسی و یک توپ فوتبال تقسیم شده بود. این قاب و تلفیق دایره و مربع یک احساس مدرن و جهانی را از این لوگو متبادر می‌کرد. در لوگوی جدید اما، فرم و قاب اصلی حفظ شده بود، اما عناصر گرافیکی حذف شده و به جای آن نقش توپ فوتبال و پرچم با عناوین فارسی و انگلیسی قرار داده شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان