تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تهیه‌کننده فوتبال برتر:

‌نمی‌دانم تصویر تماشاگران زن پخش می‌شود یا نه!

تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر در خصوص پخش زنده بازی ایران و کامبوج گفت: من درباره پخش تصاویر زنان در این بازی حرفی نمی‌زنم، در بسکتبال و والیبال تصاویر حضور خانم‌ها پخش می‌شد، اما در فوتبال را نمی‌دانم.
‌نمی‌دانم تصویر تماشاگران زن پخش می‌شود یا نه!
رویداد۲۴ بازی ایران- کامبوج نه به لحاظ حساسیت فنی و امتیازی بلکه به خاطر نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک بازی ویژه است. دیدار دوم ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که می‌تواند با حمایت زنان دومین پیروزی تیم ملی را رقم بزند.
 
برای این بازی، قرار شد یوری ژورکائف به عنوان ناظر فیفا به تهران بیاید و روی حضور زنان نظارت کند. همین حضور و البته فشار‌های فیفا باعث شد تا فدراسیون فوتبال بلیت‌فروشی این بازی را از اواخر هفته قبل آغاز کند. این بلیت‌فروشی با بلیت فروشی‌های قبل تفاوت ویژه‌ای داشت.
 
این بار زنان هم توانستند بلیت بخرند و برای حضور در ورزشگاه آزادی برنامه‌ریزی کنند. اتفاق جالب، پایان بلیت‌فروشی بعد از چند ساعت بود. زنان خیلی زود بلیت‌ها را خریدند تا نشان بدهند چه ذوقی برای تماشای بازی ایران- کامبوج، آن‌هم از فاصله چند متری دارند.

این حضور زنان البته برای برخی حساسیت‌های ویژه‌ای را نیز به‌وجود آورد. کمتر کسی از مسئولان را می‌بینیم که در این باره صحبت کند و از تمهیداتی که برای برگزاری بهتر این مسابقه اندیشیده‌اند حرف بزنند.
 
انگار کسی پاسخگوی این موضوع نیست که اگر استقبال زنان بیشتر شود آیا تعداد بلیت‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد یا نه؟ در این بین شایعه‌هایی نیز به راه افتاده که شاید اتفاق‌های جدیدی رخ بدهد و فقط آن‌هایی که در ورزشگاه حضور دارند بتوانند بازی را تماشا کنند.

شایعه عدم پخش بازی ایران- کامبوج از شبکه سه یکی از این ابهام‌ها است. اینکه، چون زنان به ورزشگاه می‌آیند، بازی هم پخش نمی‌شود، ظرف روز‌های اخیر دهان به دهان چرخیده و باعث نگرانی فوتبالدوستان شده. تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر می‌توانست بهترین واکنش را به این شایعه‌ها داشته باشد و البته همینطور هم شد. برنامه‌ای که قریب به اتفاق بازی‌های مهم را به صورت زنده روی آنتن می‌برد و بینندگان بسیاری هم دارد.

مهدی هاشمی، تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر در واکنش به موضوع پخش تصاویر حضور زنان در استادیوم آزادی در بازی ایران- کامبوج می‌گوید: «عدم پخش زنده این بازی شایعه است و حضور زنان هم اثری روی تصمیم ما ندارد. مگر پخش زنده مسابقات والیبال و بسکتبال که زنان هم به عنوان تماشاگر حضور دارند مشکلی ایجاد کرده؟ شما هم نگران نباشید و بازی به صورت زنده روی آنتن می‌رود. من درباره پخش تصاویر زنان در این بازی حرفی نمی‌زنم، در بسکتبال و والیبال تصاویر حضور خانم‌ها پخش می‌شد، اما در فوتبال را نمی‌دانم. شما هم بهتر است با روابط عمومی شبکه ۳ تماس بگیرید و با آقای کمره‌ای در این باره صحبت کنید. ان‌شاءالله پخش خواهد شد.»

البته تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر به صورت تلویحی در این گفتگو اعلام کرده قطعا تصویر بانوان پخش نخواهد شد.

به کار بردن کلمه ان‌شاءالله توسط تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر کمی ابهام‌برانگیز بود. یکی از مربیان دروازه‌بانی که مدت‌هاست از ارمنستان به ایران آمده و اینجا فعالیت می‌کند، حرف جالبی درباره به کارگیری کلمه ان‌شاءالله می‌زد. او می‌گفت وقتی پول‌مان را نمی‌دهند و مدیران می‌گویند ان‌شاءالله پرداخت می‌کنیم، مطمئن می‌شویم که پرداخت نمی‌کنند. این مثال را برای هاشمی زدیم و او در جواب گفت: «بحث ما با پرداخت پول به مربیان فرق می‌کند. ان‌شاءالله را به این جهت گفتم که معلوم نیست تا پنجشنبه زنده باشیم یا مرده.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان