تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

اخبار مناسبتی/ ۱۶ مهر؛ سالروز تولد سحر دولتشاهی +فیلم

امروز ۱۶ مهر سالروز تولد سحر دولتشاهی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان است.
اخبار مناسبتی/ ۱۶ مهر؛ سالروز تولد سحر دولتشاهی +فیلم
رویداد۲۴ با اینکه فعالیت بازیگری اش را از تئاتر آغاز کرد، اما این سینما بود که او را به اوج محبوبیت رساند. یک شبه ره صد ساله را هم طی نکرد و در ابتدا حتی حاضر می‌شد نقش‌های بسیار کوتاه را بازی کند، اما او از بازی در همین نقش‌های کوتاه، آرام آرام به جایگاهی رسید که حالا هم در میان خبرنگاران و هم در میان مردم دارای احترام است و حتی حواشی هم نمی‌تواند او را از مسیرش دور کند.

سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ است. فعالیت هنری اش در زمینه بازیگری را از تئاتر آغاز کرد. نزدیک به چهار سال تنها در نمایش‌ها روی صحنه می‌رفت تا برای اولین بار در «چهارشنبه سوری» جلوی دوربین اصغر فرهادی برود.

پس بازی در این فیلم و با توجه به سابقه پربارش در تئاتر، توانست توجه کارگردانان معتبر را به خود معطوف کند. رسول ملاقلی پور، بهرام بیضایی، همایون اسعدیان، عباس کیارستمی و کمال تبریزی از جمله کارگردانانی بود که در ابتدای راه دولتشاهی در سینما با او همکاری کردند.
 

دهه نود را در سینما با «آسمان زرد کم عمق» آغاز کرد و سپس در «متروپل» مسعود کیمیایی جلوی دوربین رفت. در طول آن دوران به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کارگردانان برای بازی در نقش‌های مکمل تبدیل شد.

اما او که به بازی در نقش‌های مکمل راضی نبود، پیشنهاد محمدحسین فرحبخش را برای «مستانه» پذیرفت تا به نوعی برای اولین بار تجربه بازی در نقش اصلی یک فیلم را برعهده گیرد. فارغ از موضوع فیلم، بسیاری از منتقدان به تحسین بازی سحر دولتشاهی پرداختند تا او نشان دهد به راحتی از پس نقش‌های اصلی برمی آید.

دولتشاهی به تلاش هایش ادامه داد و سال ۹۳ برای بازی در «عصر یخبندان» و «شکاف» اولین سیمرغ بلورینش را دریافت کرد و وقتی پشت میکروفون قرار گرفت، نمی‌توانست جلوی اشک‌های شوقش را بگیرد. همچون دونده‌ای که پس از چندبار زمین خوردن به عنوان اولین نفر به نقطه پایان می‌رسید.

او که حالا در زمره بازیگران صاحب سیمرغ شناخته می‌شد، خیلی زود موفقیتش را تکرار کرد و از سی و ششمین جشنواره فجر سیمرغ دیگری را برای «عرق سرد» و «چهار راه استانبول» گرفت و آن را به خانه برد.

با نگاهی گذرا به کارنامه هنری سحردولتشاهی می‌توان گفت که او برای رسیدن به جایگاه فعلی اش تلاش‌های بسیاری کرده؛ خاک صحنه خورد، نقش‌های کوتاه بازی کرد، در برخی سریال‌های تلویزیونی جلوی دوربین رفت؛ اما در پایان توانست با تلاش خود رویایش را بدست آورد و هیچ وقت منتظر معجزه نماند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
زیاد معروف نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان