تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

بازگشت چراغ‌خاموش آنتونوف به آسمان ایران!؟

با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رییس‌جمهور هفته گذشته پرواز ایران ۱۴۰ را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه پروازهای مسافری هواپیمای انتونوف 74 را ممنوع و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.

بازگشت چراغ‌خاموش آنتونوف به آسمان ایران!؟

رویداد۲۴ در حالی که سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف ۷۴ به دستور رییس‌جمهور ممنوع شده بود، به ادعای یکی از کاربران فضای مجازی، این نوع هواپیما در پرواز تهران – مشهد توسط شرکت هواپیمایی پویا استفاده شده و با توجه به تایید مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، به نظر می‌رسد که آنتونوف‌های ممنوع شده چراغ‌ خاموش به آسمان ایران بازگشته‌اند.

 یکی از کاربران فضای مجازی در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شده بود که در پرواز مشهد – تهران سوار بر هواپیمای آنتونوف شده است که از سوی رییس جمهور ممنوعیت پرواز آن به دلیل ایمن نبودن اعلام شده بود. این کاربر در ادامه اظهارات خود گفت: این هواپیما بدون پنجره بود و در زمان تیک‌آف یک تکه فلزی از سمت خروج اضطراری روی یکی از مسافران افتاد که با کمک کادر پروازی و مسافران بسته شد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که مرداد ماه سال ۱۳۹۳ محمد علی ایلخانی - مدیر عامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور  اظهار کرد: با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رییس‌جمهور هفته گذشته پرواز ایران ۱۴۰ را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه پروازهای مسافری هواپیمای انتونوف 74 را ممنوع و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.

اما حالا به نظر می‌رسد این هواپیما چراغ خاموش به آسمان ایران برگشته و مجوز پرواز دریافت کرده است. چرا که مرتضی دهقان - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره گفت: این نوع از آنتونوف‌های شرکت هواپیمایی پویا مجوز پرواز داشتند و رفع ممنوعیت شده بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در شرایطی که هواپیمای مسافربری پنجره نداشته است می‌تواند مجوز و استانداردهای لازم را برای پرواز کسب کند، ادامه داد: این هواپیما به طور قطع مجوز پرواز داشته، اما از حیث استانداردهای پرواز باید از حوزه تخصصی آن در این سازمان پرس‌وجو کرد.

همچنین رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره اظهار کرد: این هواپیما ممنوعیت پروازی نداشته و آنطور که به نقل از رییس‌جمهور طرح شده صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این هواپیما مجوز پرواز دارد یا خیر نیز گفت: اگر هواپیمایی صلاحیت پرواز نداشته باشد قطعا اجازه پرواز به او داده نمی‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان