تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

عکس روز نشنال جئوگرافیک/ ترس از حمله روباه

سایت نشنال جئوگرافیک در عکس روز خود، تصویری از یک موش کوهی را گذاشته که از دیدن یک روباه ترسیده است. عکاس این عکس نوشته روباه بعد از دیدن موش به راه خود ادامه داده و رفته است.

رویداد۲۴  تصویری لحظه رویارویی موش کوهی و روباه چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می شود و توجه بسیاری را به خود جلب کرده. این عکس که «لحظه» نام دارد توسط یک عکاس چینی به نام Yongqing Bao ثبت شده و جایزه بهترین عکس حیات وحش سال ۲۰۱۹ را دریافت کرده است. تصویر فوق، به رویارویی یک روباه تبتی و موش خرمای کوهی می پردازد و لحظه مرگ و زندگی را برای موش خرما به تصویر می کشد.

رز کیدمن کاکس رئیس هیئت داوران این رقابت در رابطه با اثر «لحظه» چنین گفت: عکسی بسیار قوی که همزمان شوخ طبعی و ترس را تصویر می کند و نیروی طبیعت را به رخ می کشد. به لحاظ حرفه ای هم این دقیقا شکار لحظه است.

سر میشائیل دیکسون مدیر موزه تاریخ طبیعی لندن که در واقع همان نهاد برگزار کننده رقابت عکاسی است در این باره گفت: این تصویر اغواکننده چالش همیشگی در طبیعت را به تصویر می کشد: تنازع برای بقا.

عکس روز نشنال جئوگرافیک/ ترس از حمله روباه

اسامی برندگان این رقابت عکاسی روز سه شنبه همین هفته طی مراسمی در موزه تاریخ طبیعی لندن اعلام شد. امسال ۵۵امین سال برگزاری رقابت عکاسی حیات وحش بود و بالغ بر ۴۸ هزار اثر توسط عکاسان حرفه ای و آماتور از ۱۰۰ کشور دنیا در آن شرکت کردند.

نمایشگاهی از آثار برگزیده قرار است که از فردا در انگلستان و سپس آمریکا، کانادا، اسپانیا، استرالیا و آلمان برگزار شود. گفتنی است که دریافت آثار برای رقابت عکاسی حیات وحش سال ۲۰۲۰ از ۲۱ اکتبر امسال (یعنی هفته آینده)‌ آغاز می شود و تا ۱۲ دسامبر امسال ادامه خواهد داشت.

تصاویر دیگری از حیات وحش را در ادامه ببینید:

عکس روز نشنال جئوگرافیک/ ترس از حمله روباه

عکس روز نشنال جئوگرافیک/ ترس از حمله روباه

عکس روز نشنال جئوگرافیک/ ترس از حمله روباه

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان