تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
مدیرعامل بانک ملی ایران:

75 درصد بودجه سال آینده کشور به درآمدهای غیرنفتی وابسته است

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: 25 درصد بودجه سال آینده دولت به درآمدهای نفتی و 75 درصد آن به سایر درآمدها وابسته است.
رویداد24: عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امور شعب بانک ملی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای کاهش وابستگی به منابع نفتی در شرایط حساس کنونی باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشت.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت های زیاد خود می تواند از طریق استفاده از توانمندی های صادراتی در زمینه اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
وی افزود: برای توسعه کشور باید بخش های واقعی اقتصاد مانند کشاورزی، صنعت و خدمات را تقویت کرد زیرا در صورت نادیده گرفتن این بخش ها موفقیت اقتصادی به دست نمی آید.
مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد باید به صنایع و بخش های صادرات محور توجه کرد و بانک ملی ایران نیز آمادگی کامل را برای همکاری با این بخش ها دارد.
همتی خاطر نشان کرد: وجود دو کشور افغانستان و پاکستان در کنار سیستان و بلوچستان زمینه خوبی را برای توسعه صادرات در این استان به وجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد تامین مالی در بخش های مختلف کشور توسط بانک ها انجام می شود افزود: گرچه ممکن است چند تخلف در بانک ها به وسیله محرک های خارجی رخ داده باشد اما نباید ماهیت نظام اقتصادی و بانک های کشور را زیر سوال برد.
وی اظهار داشت: بانک های کشور نیروهای بسیار صادق و درستکاری دارند که این افراد می توانند در رشد اقتصاد ایران اسلامی مفید واقع شوند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، سرمایه گذاری و تجارت های خارجی زیادی انجام می شود و نباید نقش بانک ها به عنوان مبادی اصلی انتقال وجه و اعتبار را فراموش کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: ورود سرمایه به کشور بدون وجود بانک ها امکان پذیر نیست پس تمام مردم جامعه باید از بانک ها حمایت کنند.
همتی با انتقاد از برخی بانک ها و موسسه های مالی به دلیل پرداخت سود سپرده بالا خاطر نشان کرد: نرخ بالای سپرده گذاری در مقایسه با نرخ پائین تسهیلات نوعی ضرر برای بانک ها محسوب می شود.
وی گفت: بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید سود آور باشد.
وی بیان کرد: هم اینک سه هزار و 300 شعبه بانک ملی در ایران اسلامی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان افزایش این تعداد نیست و نیز به دلیل علاقه مردم به این بانک نمی توان تعداد آنها را کاهش داد اما برای شهرستان های تازه تاسیس باید برخی شعبه ها را جابجا کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بانک های کشور برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی نقش حساسی دارند و باید به گونه ای عمل کنند که در شرایط کنونی مولفه های اقتصاد مقاومتی ارتقا یابد.
زهرا اربابی تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای کسب و کار کشور محدود شونده است و این شرایط در سیستان و بلوچستان نمود بیشتری دارد، بانک ها وظیفه مهمتری را در این استان نسبت به سایر استان ها بر عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بودجه سال آینده کشور با تکیه کم به منابع نفتی بسته شده است باید برای توسعه کارآفرینی تلاش بیشتری انجام داد.
وی افزود: هم اینک در سیستان و بلوچستان پنج شهر تازه تاسیس وجود دارد که بانک ملی ایران در آنها شعبه ندارد و مردم این شهرها از خدمات این بانک بی بهره هستند.
در پایان این مراسم از زحمات رحمت الله طیبی قدردانی و وحیدرضا صمدزاده به عنوان رئیس جدید اداره امور شعب بانک ملی سیستان و بلوچستان معرفی شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان