تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

چتر حمایت بانک ملی ایران بر سر صادرات کشور

در شرایطی که فشار‌های دشمن برای شکستن مقاومت تولیدکنندگان کشور طی سال‌های اخیر افزایش یافته، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش صادرات، نقشه راهی مطمئن برای گذر از شرایط جنگ اقتصادی خواهد بود.
اخبار بانک ملی
رویداد۲۴ امروز ۲۹ مهرماه مصادف با روز ملی صادرات است. روزی که با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور از سال ۱۳۷۶ در تقویم رسمی کشور ثبت شد تا بیانگر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و درنتیجه توسعه اقتصادی ایران آباد باشد.

در واقع صادرات موتور محرکه اقتصاد کشور است که می‌تواند با تقویت ظرفیت‌های تولید و همچنین ایجاد ظرفیت‌های جدید، ضمن بالا بردن تقاضا برای نیروی کار و به تعبیری ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، مسیری روشن برای تنوع بخشی به اقتصاد و همچنین کاهش نوسان‌های اقتصادی ترسیم کند.

از این رو صادرات جایگاه مهمی در اقتصاد ایران دارد و تاکید بر آن در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه و مسیر توسعه کشور نیز مبین همین امر است.

در همین راستا بانک ملی ایران به عنوان بازوی حمایتی اقتصاد کشور که همواره در تامین مالی پروژه‌های بزرگ کشور، حمایت از واحد‌های تولیدی و کمک به اشتغال پایدار پیشگام بوده، با افزایش نقش آفرینی خود در اعطای تسهیلات نیز قدم‌های محکمی را در جهت افزایش توان تولید کنندگان و رونق صادرات برداشته است.

همچنین تمرکز بر احیا و بازگشت بنگاه‌های تولیدی بحران زده به چرخه تولید از دیگر اقدامات مهم بانک ملی ایران در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین بخش صادرات کشور است و طی سال‌های گذشته چرخ تولید صد‌ها واحد از این بنگاه‌ها با تسهیلات این بانک دوباره به گردش درآمده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته هم به منظور رونق بازار کسب و کار بیش از دو هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تامین مالی کرده است که تعدادی از این بنگاه‌ها در بخش صادرات فعال بوده اند.

این بانک در نیمه نخست سال جاری نیز بیش از یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات تخصیص داده است تا سهمی در رسیدن به هدف والای جهش صادرات در کشور و حضور صادرکنندگان ایرانی در بازار‌های جهانی داشته باشد.

همچنین در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بالغ بر چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات پرداخت کرده است تا بتواند نقشی موثر در تاب آوری اقتصادی و رونق صادرات کشور در شرایط جنگ اقتصادی داشته باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان