تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر

زندان برای مهریه ممنوع شد/ آسان شدن حق طلاق برای زنان +فیلم

براساس قوانین تازه مصوب مجلس، زندان برای مهریه ممنوع می‌شود و همچنین با اضافه شدن بند اکراه به بند‌هایی که حق طلاق را به زنان می‌داد، راه طلاق گرفتن زنان سهل‌تر می‌شود.
زندان برای مهریه ممنوع شد
رویداد۲۴ حسن نوروزی نماینده مجلس با اشاره به این موضوع گفت که در قوانین مصوب خود پشتوانه کیفری را از طلاق برداشته ایم یعنی زندان به خاطر مهریه ممنوع.

او در گفت و گویی با اشاره به تغییرات دیگری در زمینه طلاق گفت: خانم می‌خواهد طلاق بگیرد، اگر مرد مال دارد، خانم بر اساس قانون مصوب ۹۲ به اداره ثبت می‌رود و جلوی اموال او را می‌گیرد یا به دادگاه حقوقی مراجعه می‌کند نه کیفری.

او با اشاره به اینکه «از آن طرف آقایان نه مهریه می‌دهند نه طلاق می‌دهند» گفت: ما به بند‌های ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی درمورد شرایط طلاق، حالت «اکراه» را اضافه کرده ایم یعنی اگر طرفین از هم اکراه دارند، با تشخیص دادگاه حکم طلاق صادر می‌شود. به بیان دیگر حق طلاق زنان را آزاد کردیم.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهریه ، طلاق ، حسن نوروزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
3
1
سلام
با توجه به حرمت شرعی طلا برای مردان، لطفا از تصویر دو حلقه طلایی رنگ برای نشان دادن مفهوم ازدواج و طلاق استفاده نکنید
سپاس
مهتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
5
بهتره قبل از اینکه یه خبر رو تیتر کنید از جزئیات دقیق اون مطلع بشین بعد خبرو ببرین رو خروجی...بیخودی مردمو گمراه نکنید زندان برای عدم پرداخت مهریه به طور کلی برداشته نشده..فقط کمی قوانین اصلاح شده...الان عده ای فکر میکنن اگه ازدواج کنن مهریه ببندن بعدم زندان که نداره کی داده کی گرفته..بعد به عقوبت بدی دچار میشن..
م اف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
3
5
این چه وضعشه ۰۰ بااین قانون دیگه کسی ازدواج نمیکنه ۰۰چرا همه چیز به نفع خانمهاست مگر آقا یون حق زندگی ندارند ۰۰هر چی بیشتر به این خانمها امتیاز بدین باز یک چیز دیگه میخوان۰۰ کشور و خانواده وامنیت مملکت رو دارند به هم میزنند هر روز یک بهانه ی۰۰۰۰ به خاطر زیاده خواهی بعضی از خانمها تحکیم خانواده دارد از هم متلاشی میشود و۰۰۰۰۰
در دین اسلام مرد جای خود و زن هم جای خود را دارند وهر کدام وظایف خود را دارند۰۰حالا هر روز بیاین قانون رو عوض کنید دین را چکار میکنید قانون ما خدا اسلام وقران وائمه اطهاراست و هر چه فرمودند آن درست است و همه زن ومرد باید از آن پیروی کنند درقرآن حق تعالی فرموده مهریه برای زن و حق طلاق با مرد است۰اگر در زندگیمون همه از دینمون وامامان مون پیروی کنیم دیگه این مشکلات رو نخواهیم داشت که هر روز بخواهیم قانون رو اصلاح کنیم۰باتشکر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
2
مهریه شده کاسبی هیچ جای دنیا زندانی مهریه نداریم. حق طلاق را بدین به زن ها مثل همه دنیا.
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
2
سلام.اگه حق طلاق حضانت بچه و... رو بدن به زن ها قطعا مهریه هم میاد پایین نصف دختر هایی که مهریه بالا میگیرن واسه ایناست که زن دستش به جایی بند نیست و مجبوره از مهریه به عنوان اهرم فشار استفاده کنه . بعضی از مرد ها میگن اصلا واسه چی باید زن مهریه داشته باشه واقعا این حرف درسته؟ یعنی واقعا اگه یه روزی خودتون دختری داشته باشید بچتونو مفت میدید به یه نفر یعنی ارزش دخترتون در همین حده که مثل یه چیز بی ارزش بعدا براتون پس بفرسته؟ دنیا چرخ گردونه همین آقایونی که الان دارن میگن که مهریه بالاست و اینا خودشون پس فردا که خواستن دختر شوهر بدن امکان نداره دخترشون رو مفت بدن به کسی اونوقت میگن بعضی از پدر مادرا باعث میشن دختر مهریه بالا بگیره خوب واسه اینه که نگران بچه هاشونن خودتون وقتی پدر و مادر بشین درک میکنید .مردها الان فقط به فکر خودشونن واصلا توجه ندارن اگه قراره چیزی تصویب بشه در آینده روی زندگی دخترشون تاثیر داره من نمیگم مهریه بالا خوبه به هر حال حتی خدا به این بزرگی توی قرآنش گفته که مهریه باید باشه. حداقل در حدی باشه که یه زن بعد طلاق دستش توی جیب خودش باشه به حر حال این واقعیت جامعه ماست که نگاه خوبی به زن مطلقه نمیشه و بیشتر مشکل ها بعد طلاق برای زن هاست از طرفی من خودم هم شاید قراره فردا واساه پسرم بخوام زن بگیرم و باز بحث مهریه پیش میاد .پس بیاید کاری کنیم که نه سیخ بسوزه ونه کباب.
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
2
سلام بهترن روش تصویب قانونی که دریافت مهریه درزمان صغیه عقد جاری میشود با توافق خانوداها از طرف زوج پرداخت شود تا زمانی که زوجه و خانواده ان دریافت مهری را تائید نکند .عاقد حق جاری شدن صغیه عقد را ندارد یا انیکه درحضور خانوادها و جمع و عاقد بصورت سکه و یا نقدی واگراموالی فقط از زوج که دارای سند معتبر باشد در عقد نامه بابت مهریه ذکر گردد. با این حساب زوج دیگر گرفتاری در پرداخت مهریه بعد از شروع زنا شوئی ندارد ازجمله زندان ودین خودرا در شروع و جاری شدن صغیه عقد پرداخت نموده ودیگر نگرانی ندارد.وممکن است در مواردی زوج در پرداخت مهریه پیشنهادی از طرف زوجه توانائی نداشته باشد .از ازدواج صرف نظر می کند ویا پیشنهاد ازدواج را به کسانی می دهد که خواهان دریافت مهریه کمتری هستند.با این روش مشکل مهریه برای همیشه حل خواهدشد. در جامعه ای که صرفا ازدواج بحت مالی دارد بهترین روش فوق می باشد.
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
بسم الله..ای کاش زمان عقد .زوجین و خانواده ها مهریه رو تعیین نمی کردند دولت برنامه ای پیاده میکرد که با حضور زوجین تو دفتر ازدواج بر اساس دارایی مرد دفترخانه مهریه رو مشخص میکرد مثلا قانونی میشد هرمردی زمان ازدواج نامه از اداره ثبت مبنی بر دارایی و میزان درآمد برای دفتر ازدواج بیاره بعد مهریه مشخص میشد ن اینکه بدون آگاهی افراد مهریه ۱۰۰۰و ۲۰۰۰ سکه تعیین کنن درحالی که اح در بساط ندارن
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
بابا افغانستان تو این زمینه از ما جلو تره مهریه رو نقدا حساب میکنن من همسرم قبلا از من ازدواج کرده بود و جدا شده بود وه از همسر قبلش مهریه میگره ولی این موضوع رو از من پنهان کرد الانم مدعی شده که طلاق نمیخوام ولی مهریه رو بایدکامل پرداخت کنی الان تو این وضعیت گرونی سکه وطلا مهرش رو به اجرا گذاشته حالا من موندم با اقساط وام ازدواج اجاره خونه مهریه و خرج خونه تازه بابت نفقه هم شکایت کرده در حالی من تمام هزینه های خونه رو پرداخت میکنم باور کنین رفتن به زندان از این شرایط برام راحت تره خواهشا کلاه برداری مهری رو پایان بدین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان