تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

سایه شوم دوپینگ روی سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک!

سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن کاهش پیدا کرده و این احتمال وجود دارد که سهمیه ایران در المپیک پاریس هم کم شود.
وزنه برداری ایران
رویداد۲۴ این روز‌ها بحث کسب سهمیه المپیک توکیو داغ است و همه از کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در توکیو ناراحت هستند؛ موضوعی که فدراسیون کنونی، کوچکترین نقشی در آن نداشت و فقط تبعات این محرومیت را به دوش کشید. در واقع به دلیل داشتن یازده نمونه مثبت دوپینگ طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، وزنه برداری ایران دو سهیمه خود در المپیک توکیو را از دست داد. حالا در فاصله پنج سال تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این احتمال وجود دارد که وزنه برداری ایران، همچنان چوب اتفاقاتی را بخورد که در گذشته رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

در واقع با توجه به تشدید سخت گیری‌ها و فشار‌های IOC به فدراسیون جهانی وزنه برداری، هیچ بعید نیست برای المپیک پاریس هم، کشور‌ها بر اساس تعداد نفرات دوپینگی خود سهمیه کسب کنند. در این صورت، تعداد نفرات دوپینگی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ لحاظ خواهد شد و این همان زنگ خطری است که از دو سال پیش و همزمان با وضع قوانین جدید ضد دوپینگ از سوی فدراسیون جهانی، برای وزنه برداری ایران به صدا در آمد.

در حال حاضر تعداد دوپینگ‌های مثبتی که وزنه برداری ایران از سال ۲۰۱۲ داشته، هشت مورد بوده که شش مورد آن به زمان مدیریت قبلی فدراسیون برمی گردد. این یعنی با دو نمونه مثبت دیگر، احتمال اینکه سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک پاریس برای دومین دوره متوالی به نصف کاهش پیدا کند وجود دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزنه برداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان