تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

۱۰۰۰ بانک در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین تخریب شد/ بیشترین خسارت مربوط به بانک‌های دولتی بود

اعلام غافلگیرانه افزایش قیمت بنزین از سوی دولت با واکنش های تند مردم همراه شد. در برخی شهرها اعتراضات مردم باعث خسارت‌های سنگین به بانک‌ها و سایر نهادهای دولتی شد.

اعتراضات به افزایش قیمت بنزین

رویداد۲۴ ۲۴ آبانماه شرکت ملی پخش و پالایش در بیانیه‌ای اعلام کرد بنزین سهمیه بندی ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان خواهد شد و با اعلام دولت، ناگهان ۳۰۰ درصد به قیمت بنزین اضافه شد. اجرایی شدن این طرح که مصوب شورای عالی هماهنگی سران قوا بود، تبعاتی به همراه داشت و باعث شد در برخی از نقاط ایران اعتراضات شدیدی صورت بگیرد. این اعتراضات در برخی از شهرها تا چند روز ادامه داشت و پس از اعلام این خبر و از جمعه شب برخی شهر‌های ایران درگیر اعتراضات مردم به گرانی بنزین شدند.


بیشتر بخوانید: ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد خسارت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پی افزایش قیمت بنزین


خسارت به بانکها

معترضان در روز‌های پس از افزایش قیمت بنزین بیش از مکان دیگری به بانک‌ها حمله کردند. خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام امنیتی تعداد بانک‌های تخریب شده فقط در استان فارس را بانک ذکر کرده بود، اما آماری از تعداد بانک‌های کل کشور در دست نبود. پیگیری خبرنگار رویداد۲۴ از یک مقام آگاه بانکی نشان می‌دهد از ۲۴ آبانماه تا امروز، بیش از ۱۰۰۰ شعبه بانک آسیب دیده است.

این مقام آگاه بانکی گفته در این اعتراضات به افزایش قیمت بنزین، بیشترین خسارت به بانک‌های دولتی وارد شد و بانک‌های مسکن و ملی از جمله بانک‌هایی بودند که بیشترین خسارت را دیدند.

خسارت به بانکها

این مقام آگاه خبر داده بخشی از اموال این بانک‌ها اعم از دستگاه‌های پوز و وسایل الکترونیکی نیز از بین رفته یا مفقود شده است. به گفته او اموال داخلی هر کدام از این بانک‌ها حدود ۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار رویداد۲۴ در این ناآرامی‌ها تنها در خرم‌آباد ۴۶ خودپرداز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند؛ همچنین ۳۶ شعبه بانک در سطح شهرستان خرم‌آباد دچار خسارت شدند و پنج شعبه در شهرستان خرم‌آباد به آتش کشیده شد که بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
یه جریان مشکوکی دوست نداره مردم پول برداشت کنند چرا؟
نظرات شما
پیشخوان