تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
علم الهدی:

بازداشت ۴۰۰ نفر در ناآرامی‌های مشهد/ وقتی مردم را نادیده می‌گیریم دچار مشکل می‌شویم

امام جمعه مشهد گفت: حضور مردم در صحنه همواره توطئه دشمنان نظام را خنثی و آنان را مستاصل کرده است.

رویداد۲۴ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: آنچه دشمن را در همه فتنه‌ها مستاصل کرده، مردمی بودن نظام و حضور مردم به عنوان نیرو‌های بسیجی در صحنه است.

وی اظهار داشت: هرگاه جریان استکبار موازنه قدرت برای رویارویی با ایران را داشته در این موازنه دچار مشکل شده است، شاید از نظر فناوری نظامی و تسلیحات توانسته در این موازنه قدرت برنامه‌ریزی داشته باشد، اما از نظر نیروی انسانی و حضور مردمی ناامید بوده است.

وی گفت: مسئولان نیز باید توجه داشته باشند حساب این کشور با همه کشور‌ها فرق می‌کند، مردم جلوتر از تمام قدرت‌ها و مسئولان در عرصه‌های نظام حضور دارند و هر جا مردم حضور داشته مشکلات و بحران‌ها حل شده است.

در ادامه اهم سخنان خطیب جمعه مشهد را می‌خوانید:

*در برخی برنامه‌ها که مردم را نادیده می‌گیریم دچار مشکل می‌شویم، برخی فکر می‌کنند می‌توانند یک طرح را در کشور با نادیده گرفتن مردم اجرا کنند.

*در سال ۸۹ نیز این تجربه را داشتیم، بنا به اقتضاعات اقتصادی نرخ بنزین سهمیه‌ای چهار برابر و بنزین آزاد هفت برابر افزایش یافت، ولی از ابتدا مساله با مردم در میان گذاشته شد و مردم در صحنه بودند لذا موضوع را مدیریت و اجر کردند، ولی در تدبیر اخیر به دلیل غافلگیری مردم با اعتراضاتی روبرو شدیم.

*حامل‌های انرژی متعلق به همه مردم است نه عده خاص و عدالت نیست عده‌ای مستضعف زیر برف و باران منتظر اتوبوس باشند و عده‌ای دیگر هر لیتر بنزین را به قیمت نیم لیتر آب در خودرو‌های خارجی خود ریخته و از جلو مستضعفان عبور کنند.

*چهار سال اینکار انجام نشد و دچار مشکل شدیم به طوریکه مصرف بنزین در روز به ۱۰۰ لیتر می‌رسید، تولید بنزین پاسخگو نبود و باید با پول مردم بنزین وارد می‌شد لذا دولت برنامه ریزی کرد و رهبر معظم انقلاب نیز از این طرح حمایت کردند.

* نباید برنامه‌ای اجرا شود که مردم دچار شوک شوند و دشمن نیز سوء استفاده کند، در شرایط فعلی آمریکا در لبنان و عراق در حال توطئه است و لبنان و عراق را برای ما بر هم می‌ریزد لذا نباید زمینه فراهم شود که دشمن پیاده نظام خود را به داخل خیابان‌ها بیاورد.

*در جریان اصلاح نرخ سوخت مردم مستضعف در حاشیه شهر‌ها خواستند اعتراض کنند، اما دشمن بر این موج سوار شد، بیمارستان آتش زدند و جنایات غیرقابل توجیه توسط پیاده نظام دشمن رقم خورد.

* ۴۰۰ نفر به عنوان آشوبگر در مشهد دستگیر شدند، اما ۹۰ درصد آن‌ها که جوانان بی تجربه بودند همان شب آزاد شدند و مهره‌های دشمن شناسایی و بازداشت شدند و دشمن نتوانست بین نیرو‌های اجرایی و امنیتی و مردم فاصله ایجاد کند.

*در حوادث اخیر با ۲ نوع اشرار روبرو هستیم، اشراری که اقدامات خرابکارانه انجام دادند و دسته دیگر اشراری که به بهانه گرانی بنزین، سایر اجناس را گران می‌فروشند، کجای بنزین به کالا‌های اساسی مربوط است؟ این دسته ندانسته لشکر انگلیس، آمریکا و صهیونیست هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
همین مونده بود تو یکی از طرف مردم حرف بزنی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
دزد هستین همتون
نظرات شما
پیشخوان