تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده سیستان و بلوچستان در گفتگو با رویداد۲۴:

افزایش قیمت بنزین عمدا یا از روی بی تدبیری خوب اجرا نشد/ به خواسته مردم موضوع را دنبال می‌کنم

با آنکه مصوبه افزایش قیمت بنزین در شورای سران قوا تصویب شد و در حال حاضر اجرایی شده، نمایندگان مجلس گفته‌اند به برخی جزییات آن انتقاد دارند و قرار است آن را بررسی کنند.

افزایش قیمت بنزین

رویداد۲۴ طرح افزایش قیمت بنزین در شورای سران قوا تصویب شد و مجلس به شکلی عجیب از بررسی این طرح کنار گذاشته شد. آنگونه که قاسم ساعدی به رویداد۲۴ گفته «دولت به استناد اصل ۱۷۶ قانون اساسی موضوع را از دست مجلس خارج کرده است» به این ترتیب دخالت پارلمان در این موضوع عملا پایان یافت. در روز نخست نمایندگان با موضع‌گیری تند خواستار لغو مصوبه سران قوا شدند. با این حال پس از حمایت رهبری از این تصمیم، نمایندگان نیز سکوت کردند و انتقادها نیز پایان یافت. با این حال گلایه‌ها به نحوه اجرای طرح همچنان وجود دارد و برخی گفته‌اند دولت در بدترین زمان ممکن بدون هیچ اطلاعی چنین تصمیمی گرفت.

پس از سخنان رهبری، نمایندگان نیز از افزایش قیمت بنزین حمایت کردند اما نکاتی درباره این طرح همچون نحوه سهمیه‌بندی‌ها، شیوه واریز یارانه‌ها، سهمیه‌های دیده نشده، بررسی موضوع افزایش حقوق کارمندان و کارگران و مسایلی از این دست مطرح شد که قرار است در نخستین جلسه مجلس بررسی شود. نماینده سیستان و بلوچستان درباره این موضوع با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. حبیب الله دهمرده به رویداد۲۴ می‌گوید:  با توجه به فرمایش اخیر رهبری، من با اصل موضوع تغییر قیمت بنزین موافقم، اما به شیوه و نوع اجرای این طرح انتقاد دارم و این انتقاد را در مجلس مطرح خواهم کرد.

او گفته من در زمان احمدی نژاد استاندار سیستان و بلوچستان بودم و در زمان اجرای طرح یارانه‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم و مردم را برای اجرای این طرح آماده کردیم و یارانه‌ها پیش از اجرای این طرح به حساب مردم واریز شد. اجرای طرح تغییر قیمت بنزین هم می‌توانست مانند طرح یارانه عالمانه و دقیق باشد و به جای تهدید به یک فرصت تبدیل شود.


ببینید: شورایی برای سران/ اعضای شورای عالی هماهنگی سران قوا را بشناسید +فیلم


نماینده زابل در مجلس دهم اذعان داشت: من از این جماعت تعجب می‌کنم که چرا از تجربه یارانه استفاده نکردند تا مردم راحت‌تر متوجه جزئیات طرح تغییر قیمت بنزین شوند و این طرح در کمال آرامش اجرا شود. اجرای طرح تغییر قیمت بنزین هم می‌توانست مانند طرح یارانه عالمانه و دقیق باشد و به جای تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

دهمرده عنوان کرد: از موضوع تغییر قیمت بنزین که رهبری از آن حمایت کردند، حمایت می‌کنم و گمان نمی‌کنم کسی مخالف نظر ایشان باشد منتها بنا به خواسته مردم موضوع را دنبال می‌کنم و معتقدم که اشکالاتی در این طرح وجود دارد که به جد رفع این مشکلات را به همراه دیگر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم آنچه که برای مردم سودمند است، اتفاق بیفتد.

نماینده سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح سه فوریتی انجام شده و این حق را بر خود محفوظ می‌دانم که بگویم این طرح ایراد دارد و می‌توانست بهتر از این اجرا شود تا فرصتی برای مملکت باشد زیرا بعضی‌ها عمدا یا از روی بی تدبیری کار را خوب اجرا نکردند.

دهمرده می‌گوید اکنون که این طرح اجرایی شده، تمام تلاشمان بر این است عدد و رقم حاصل از گران شدن بنزین تمام و کمال به حساب مردم و به ویژه نیازمندان واریز شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
fidan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
2
انتخابات نزدیک هست و اینجور جبهه گرفتن‌ها طبیعی و تکراری می‌باشد
اگر تا مرز استیضاح هم پیش رفتند تعجب نکنید و بدانید که نزدیک انتخابات هست و این یک فیلم کمدی درجه یک هندی میباشد
نظرات شما
پیشخوان