تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

سفر جودوکار سابق تیم ملی ایران به اسرائیل

محمد رشنونژاد قصد دارد با تیم پناهندگان در المپیک توکیو رقابت کند.

سفر جودوکار سابق تیم ملی ایران به اسرائیلرویداد۲۴  محمد رشنونژاد قصد دارد با تیم پناهندگان در المپیک توکیو رقابت کند. جودوی ایران تعلیق شده است و حق فعالیت بین‌المللی ندارد اما جودوکاران پناهنده ایرانی برای راهیابی به المپیک و موفقیت در این رقابت‌ها تلاش می‌کنند.

سعید ملایی در اولین رقابتش پس از پناهندگی در جایزه بزرگ اوزاکا به روی تاتامی رفت. محمد رشنونژاد هم قصد دارد با تیم پناهندگان در المپیک توکیو رقابت کند.

رشنونژاد می‌گوید: «تصمیم گرفتم برای گرندپری به اسراییل بروم تا اولین ورزشکار ایرانی باشم که در این کشور مسابقه می‌دهد.»

رشنونژاد در مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی آمریکا نماینده ایران بود و طبق قرعه باید با حریف اسراییلی مسابقه می‌داد اما بنا به دلایلی مسابقه نداد.

او درباره دلیل تصمیم خود برای سفر به اسراییل گفت: «برنامه‌ام برای مسابقات پاریس و دوسلدورف بود. بعد که تقویم IJF را دیدم متوجه شدم رویداد تل آویو زودتر است. به فدراسیون جهانی درخواست شرکت دادم. آنها هم پذیرفتند.»

برای کسب سهمیه المپیک در جودو، ورزشکاران تلاش می‌کنند تا در رویدادهای معتبری مانند گرندپری تل آویو امتیازات خود را افزایش دهند.

رشنونژاد می‌گوید منتظر روادید هستم تا راهی اسراییل شوم. در وزن من در تیم پناهندگان یک مدعی هم از سوریه‌ حضور دارد.

رشنونژاد گفت: «مبارزه بدون مربی ایرانی سخت است. یعنی از ابتدا یک امتیاز وازاری عقب هستی. من در هلند زندگی می‌کنم و سعید ملایی در فرانکفورت. نمی‌توانیم کنار هم تمرین کنیم.»

این جودوکار برای ایران شش مدال آسیایی از رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان گرفته. او همراه با تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های گرندپری به هلند آمد اما حاضر به بازگشت نشد.

وزارت ورزش و فدراسیون جودو گفتند به ایران برمی‌گردد اما او در نخستین مصاحبه‌اش که دی ۱۳۹۶ انجام داد، اعلام کرد از کشور هلند درخواست پناهندگی کرده.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سفر جودوکار سابق تیم ملی ایران به اسرائیل

 

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جودو ، اسرائیل
نظرات شما
پیشخوان