تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

سامسونگ گلکسی S III؛ از کره برای به چالش کشیدن آیفون

سامسونگ گلکسی S III به عنوان اولین تلاش‌های کمپانی کره‌ای برای به چالش کشیدن سلطه اپل به بازار معرفی شده بود. زمانی که پرچمدار این کمپانی در سال ۲۰۱۲ و در لندن معرفی شد، بیش از ۹ میلیون پیش سفارش از ۱۰۰ ارائه دهنده خدمات همراه داشت. این گوشی در ۱۰۰ روز اول پس از معرفی نیز ۲۰ میلیون دستگاه فروخت و چند ماه بعد نیز رکورد ۳۰ میلیون دستگاه را جابه جا کرد. اجازه دهید با هم نگاهی به تاریخچه این گوشی محبوب بیاندازیم.

سامسونگ گلکسی S III؛ از کره برای به چالش کشیدن آیفونرویداد۲۴  تا پیش از معرفی گلکسی S4 توسط سامسونگ، این گوشی ۷۰ میلیون نسخه فروخته بود. درخواست برای گلکسی S III آن قدر بالا بود که سامسونگ نمی‌توانست گوشی را به موقع به دست مشتری و ارائه دهندگان خدمات همراه برساند. همین دلیل باعث شد تا کاربرانی که موفق به خرید این گوشی شده بودند، آن را با ۲۰ درصد افزایش قیمت در eBay به فروش برسانند. اتفاقی که تنها برای اپل افتاده بود. یکی از سخنگویان این فروشگاه اینترنتی می‌گوید:

اتفاقی که برای گلکسی S III افتاده است را تنها در رابطه با گوشی آیفون دیده بودیم.

گلکسی S III که آخرین گوشی این کمپانی از سری S بود که از شمارش رومی برای نشان دادن نسخه خود استفاده می‌کرد، با تاکید بر الگوبرداری از طبیعت طراحی شده بود؛ گوشه‌هایی گرد و سطح براق پلاستیکی که مانند سطوح چوب واکس خورده بودند. سامسونگ حتی برای بافت استفاده شده در قاب پشتی این گوشی نیز اسم جذابی انتخاب کرده بود. «Hyperglaze» با هدف یادآوری طبیعت معرفی شد؛ طراحی‌ای که چندان بی‌شباهت به بافت زیر شیشه‌های فعلی گوشی‌های هوشمند امروزی نبود.

اما الگوبرداری سامسونگ از طبیعت به سخت‌افزار گوشی ختم نمی‌شد. اندروید ۴ یا همان ساندویچ بستنی خودمان، با رابط کاربری TouchWIZ، بارقه‌هایی از طبیعت را در خود جای داده بود. کاربران با هر بار لمس نمایشگر، شاهد حرکت موج‌های کوچکی از آب بودند که زیر انگشتانشان حرکت می‌کرد. اما سامسونگ به این قانع نشده بود.

این کمپانی کره‌ای تصمیم داشت تا از انسان و طبیعت نهایت استفاده را ببرد. برای همین منظور قابلیتی در این گوشی معرفی کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد با نگاه کردن به تصویر، از خاموش شدن نمایشگر آن جلوگیری کنند. این قابلیت «Smart Stay» نام داشت و با استفاده ار دوربین سلفی، و ردیابی صورت کاربر کار می‌کرد. دستیار صوتی هم در این گوشی وجود داشت که کاربران آن را با «S Voice» به خاطر می‌آورند.

این دستیار صوتی که سال‌های پیش از معرفی شدن دستیار گوگل توسعه‌داده شده بود، یکی دیگر از تلاش‌های این کمپانی به منظور بهره بردن از طبیعت بود. علاوه بر این نیز کاربران می‌توانستند با گفتن «Hi Galaxy»، دستیار صوتی را فعال کرده و به کمک فرامین صوتی کارهای خود را انجام دهند.

اما تمامی این قابلیت‌های متعدد در گلکسی S III، به کمک پردازنده ۴ هسته‌ای اگزینوس ۴۴۱۲ میسر می‌شد. گلکسی S III به عنوان اولین گوشی ۴ هسته‌ای به بازار آمده بود که یک چیپ جداگانه هم در خودش داشت تا بتواند فرامین صوتی را پردازش کند. یک گیگابابت حافظه رم هم برای سال ۲۰۱۲ به خوبی از پس درخواست‌های کاربران بر می‌آمد.

نمایشگر این گوشی نیز بسیار پیشرفته بود. پنل ۴.۸ اینچی سوپر آمولد با چینش PenTile و رزولوشن HD یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی آن زمان بود. نمایشگر بزرگ و چیپست قوی، به سامسونگ اجازه داد تا یکی از ویژگی‌های محبوب سری نوت خود را نیز به این گوشی بیاورد. پخش کننده ویدیو پاپ آپ که به کمک آن کاربران می‌توانستند ویدیو را در زمان کار کردن با دیگر برنامه‌ها نیز مشاهده کنند. البته این قابلیت، بعدها و با آپدیت اندورید ۴.۱ به گلکسی S III اضافه شد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری Full HD نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی بود. قابلیتی هم در این گوشی به چشم می‌خورد که در عرض ۶ ثانیه، ۲۰ عکس پشت سر هم می‌گرفت.

تمامی این ویژگی‌ها، باعث شده تا سامسونگ گلکسی S III به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این کمپانی تبدیل شود و به خوبی ضعف‌های نسل قبلی خود را جبران کند. البته فراموشی نکنید که این اولین گوشی کمپانی کره‌ای بود که توانست فروش آیفون را به چالش بکشد و گوشی‌های بیشتری نسبت به همتای ازلی خود به فروش برساند.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سامسونگ ، اپل
نظرات شما
پیشخوان