تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ادعای المیادین:

اختلافات روسیه و ایران درمورد سوریه عمیق‌تر شده / روسیه از نزدیکی بشار اسد به ایران خشمگین است

منابع روسی از وجود اختلافات روز افزون بین سه هم پیمان روسی، ترکی و ایرانی، در مورد روند مذکرات آستانه در خصوص تحولات سوریه، خبر داده و تاکید می‌کنند که این اختلافات، عمق زیادی پیدا کرده است.

اختلافات روسیه و ایران

  رویداد۲۴به گزارش منابع دیپلماتیک، سفر هیئت رئیس جمهور روسیه به دمشق، با هدف کاهش تنش‌ها و تسریع در وضع قانون اساسی جدیدی برای سوریه، توسط کمیته‌ای است که مأمور این کار شده است.

این منابع تصریح می‌کنند که مسکو از مانور‌های تاکتیکی بشار اسد با ایران، در چارچوب کاهش فشار‌ها برای تهیه قانون اساسی جدید، خشمگین است و در مقابل، یکی از منابع روسی، از گشایش روابط روسیه با دولت‌های عربی خلیج فارس، در راستای بررسی راه حل‌های سیاسی برای سوریه و بازسازی آن، خبر می‌دهد.
 

بیشتر بخوانید:


مسکو تلاش می‌کند به سمت دولت‌های خلیج فارس، بویژه عربستان، برود، تا این کشور، مشارکت گسترده تری در پرونده بازسازی سوریه داشته باشد.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که مسکو از تلاش‌های مکرر اسد برای نزدیکی به ایران و ایجاد نوعی توازن برای رهایی از فشار‌های روسیه، عصبانی است و همین مساله موجب انتقاداتی از زبان مسئولان روسی، برای یادآوری نقش کرملین در حمایت از نظام اسد، شده است و روس‌ها خواستار مخالفت نظام سوریه با نفوذ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران در این کشور عربی هستند.

همزمان، اختلافات بین مسکو و تهران عمیقتر شده است؛ چرا که تهران در صدد آن است که از حمایتش از نظام سوریه، برای ایجاد پایگاه‌های نظامی زمینی و دریایی دائمی برای خود استفاده کند و مسکو به شدت با این برنامه ایران مخالف است.

کارشناسان بعید نمی‌دانند که حملات اسرائیل، با تایید مسکو صورت گرفته است که خواهان کاهش نفوذ ایران و شبه نظامی آن در سوریه است.

در این میان، واضح است که روسیه و ترکیه، در سوریه رقابت شدیدی برای سیطره بر راه‌های بین المللی و شهر‌های استراتژیک نزدیک به این راه‌ها دارند و مسکو مخالف ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

در همین رابطه، مسکو به سیطره بر دو راه اصلی بین شهر‌های حلب، لاذقیه و حماة، نزدیکتر است؛ دو راه استراتژیکی که برای اهداف اقتصادی روسیه و تامین امنیت پایگاه‌های نظامی نزدیک آن، اهمیت زیادی دارند و آزادی تحرکات نظامی روسیه بین دو پایگاه حمیمیم و قامشلی را تضمین می‌کند.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
صادق دروغگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
حاج پوتین هم داره دشمن میشه بالاخره یه جای کار شما واقعا ایراد داره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان