تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

برآورد اولیه خسارت سیل امسال در کشور؛35 هزار میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: طبق برآورد اولیه حدود 35 هزار میلیارد تومان میزان خسارت سیل اخیر در سطح کشور بوده است.

برآورد اولیه خسارت سیل امسال در کشور؛35 هزار میلیارد تومانرویداد۲۴  اسماعیل نجار در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که امروز یکشنبه (17 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی، نشان می‌دهد که مشکل خاصی به جز در بحث تامین اعتبار در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به میزان خسارت سیل اخیر به کشور بیان کرد: طبق برآورد اولیه حدود 35 هزار میلیارد تومان میزان خسارت سیل اخیر در سطح کشور بوده است. گرچه به دلیل مانداب‌ها، برآوردها کمی متفاوت بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه بازسازی مناطق سیل‌زده عنایت‌های زیادی داشتند و از صندوق توسعه ملی مساعدت کردند.

نجار بیان کرد: در بخش کشاورزی پرداخت‌ها خوب انجام شده و مبلغ مورد نیاز جهت تخصیص نیز پیگیری خواهد شد. در بحث مسکن نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به زلزله مسجدسلیمان گفت: اقدامات در زمینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده در مسجدسلیمان آغاز شده است. همچنین مقرر شده اعتباراتی از سوی وزارت نفت در نظر گرفته شود و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: در طی سیل و پرداخت خسارات، تجارب ارزشمندی به دست آمده است که باید این تجارب مستند شوند. همچنین اگر پیشنهاداتی در زمینه پیشگیری وجود دارد، این پیشنهادات به ما منعکس شود تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: برخی مسئولان بحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را با هم اشتباه می‌گیرند. بحث پدافند غیرعامل، بحثی در ارتباط با تهدیدات دشمن است. زمانی که دشمن می‌خواهد در زمینه‌های مختلف به کشوری خسارت وارد کند، پدافند غیرعامل مسئولیت پیگیری این موضوع را دارد و بحث بحران با این موضوع متفاوت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در بازه زمانی که استاندار بودم، تصور می‌کردم که بحث پدافند غیرعامل و بحران مقوله یکسانی هستند اما زمانی که کاملا بحران را متوجه شدم، دریافتم که این دو مقوله از هم جدا است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان