تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

عراق واردات ۱۷ محصول کشاورزی ایران را ممنوع کرد

دولت عراق در تصمیمی جدید واردات ۱۷ محصول زراعی و باغی از ایران را به دلیل خودکفایی ممنوع اعلام کرد.
صادرات محصول کشاورزی به عراق
رویداد۲۴ مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، این خبر را اعلام کرده است.

در متن این نامه آمده است: با عنایت به نامه شماره ۹۸/۲۴۰/۳۰۷۶۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران (نامه پیوست) در خصوص اخبار تجاری واصله از دفتر رایزن محترم ج. ا. ایران در بغداد- عراق در نیمه دوم آبان ماه به استحضار می‌رساند با توجه به بند ۴ جدول مرتبط و اعلام وزارت کشاورزی کشور عراق این کشور در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی (شامل: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم) به خودکفایی رسیده است و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را به داخل کشور ممنوع کرده است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمائید جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان در برنامه ریزی الگوی کشت و تولید بازنگری لازم صورت پذیرد.
عراق واردات ۱۷ محصول کشاورزی ایران را ممنوع کرد
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صادرات ، کشاورزی ، عراق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
قابل توجه هیات دولت بابت حمایت همه جانبه از تولید داخلی
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
یکی رسانه های نسبتا موثق، متین و مورد علاقه من، رویدا ۲۴ است. معمولا هم ضوابط و اصول حرفه ای را رعایت میکند، برای اولین بار از تیتر این خبر و مغایرت آشکارش با متن خبر متاسف و ناراحت شدم. بخصوص که در این شرایط آشفته سیاسی و جولان بدخواهان دو ملت، تحریک آمیز و نفرت برانگیز هم هست. کجای اقدام عراق محدود و مقید و منحصر به ایران شده است؟! خود ایران هم سالهاست که روی کاغذ ورود هر کالایی را که تولید داخلی داشته باشد، ممنوع کرده است. آیا این امر سیاستی سلبی و قابل حمل علیه کشور خاصی است؟! یا تصمیمی ایجابی در مسیر و جهت مصالح ایران، بی آن که بشود از آن تیتری ساخت که القاء کننده سیاستی علیه دیگران باشد. انشاالله موفق باشید و این تذکار برادرانه موجب التفات بیشتر و در نتیجه، در تکامل روند سازندگی و ارتقای فرهنگ عمومی مورد نظر رویداد مفید واقع شود.
نظرات شما
پیشخوان