تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در آستانه نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا دور بعدی تعرفه‌های آمریکا علیه کالا‌های چینی هفته آینده اجرایی خواهد شد یا نه، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

چین دیروز اعلام کرد که امیدوار است در زودترین زمان ممکن به یک توافق تجاری با امریکا دست یابد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم گفته واشنگتن به خوبی دارد در زمینه مذاکرات تجاری با چین پیش می‌رود. این مواضع در حالی اتخاذ شده که قرار است روز ۱۵ دسامبر آمریکا بر ۱۵۶ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه جدید وضع کند.

در آستانه مشخص شدن سرنوشت تعرفه‌های جدید، انتخابات در انگلیس و نشست بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا در زمینه تعیین سیاست‌های پولی، ارزش دلار آمریکا و ین ژاپن روز سه شنبه بالا باقی ماند.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا اواخر امروز آغاز می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در سطح ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد حفظ کند.

سرمایه گذاران همچنین نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا را که اولین نشست با حضور کریستین لاگارد، رئیس جدید این بانک است از نزدیک دنبال می‌کنند.

بر اساس تحقیق فدرال رزرو نیویورک، انتظارات تورمی مصرف کنندگان آمریکایی در ماه نوامبر اندکی افزایش داشته و چشم انداز تورم این کشور در کوتاه مدت و میان مدت را از پایین‌ترین رقم ۵ سال گذشته بالاتر برده است.

پس از آنکه پکن به خریداران چینی پیشنهاد کرد که می‌توانند حداقل یک میلیون تن سویای بدون تعرفه از آمریکا خریداری کنند، وارد کنندگان چینی حداقل ۵ محموله فله سویا از آمریکا خریداری کرده اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان