تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

رسانه ژاپنی: آبه همچنان برای کاهش تنش ایران و آمریکا تلاش می‌کند

تارنمای نیکی ژاپن با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ژاپن گزارش داد که «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن یکبار دیگر قصد دارد به عنوان میانجی برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا تلاش کند.
تنش ایران و آمریکا
رویداد۲۴ نیکی روز دوشنبه در گزارشی نوشت بر سر توافق هسته‌ای به دلیل خروج آمریکا از آن تنش‌هایی ایجاد شده و چالش‌هایی بروز کرده است و این سفر می‌تواند فرصتی برای بحث در این مورد باشد.

نیکی نوشت که در واقع یک بن‌بست در مسیر اجرای توافق هسته‌ای بوجود آمده است و حالا آبه می‌خواهد به عنوان یک رابط و میانجی برای حل و فصل اختلافات ایران و آمریکا تلاش خود را بکار گیرد.

گزارش حاکی است حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که اولین رییس جمهوری ایران است که از سال ۲۰۰۰ به ژاپن سفر می‌کند، روز جمعه این هفته با آبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نیکی از این سفر به عنوان یکی از مهمترین رخداد‌های بین المللی یاد کرد و افزوده است: موضوع دیگری که مطرح است مساله امنیت عبور و مرور محموله‌های نفتی از خلیج فارس است و طرفین در این خصوص رایزنی‌هایی صورت خواهند داد.

تارنمای ژاپنی اضافه می‌کند برای ژاپن که حجم زیادی از نفت خود را از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تامین می‌کند، ثبات و امنیت منطقه بسیار اهمیت دارد و آبه خواستار ایفای نقش سازنده طرف‌های مختلف برای این منظور است.

گزارش رسانه‌های ژاپنی و منطقه شرق آسیا حاکی است پس از آنکه میانجیگری‌های فرانسه برای کاستن از تنش‌ها میان ایران و آمریکا نتیجه بخش نبود ظاهرا آبه تلاش‌های میانجیگرانه خود را شدت بخشیده است.

این گزارش‌ها خاطر نشان می‌کند مساله فریز برخی از دارایی‌های ایران در ژاپن و حتی کشور‌های دیگر هم در زمره مسایل مورد طرح خواهد بود به هر صورت ایران دارایی‌هایی در بانک ژاپن دارد و آزادی این دارایی‌ها و اقدام ژاپن برای آزاد سازی یک بسته مالی برای ایران می‌تواند یک دستاورد بسیار مهم تلقی شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان