تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
رئیس پژوهشگاه فضایی خبر داد:

تست موفقیت آمیز موتور فضایی انتقال مداری ماهواره

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: موتور بلوک انتقال مداری ماهواره با نام آرش که به دست محققان پژوهشگاه فضایی ایران تولید شده است با موفقیت تست شد.

موتور فضایی

رویداد۲۴ حسین صمیمی در غرفه پژوهشگاه فضایی ایران در نمایشگاه پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: پژوهشگاه فضایی ایران برای نخستین بار تولید سامانه بلوک انتقال مداری را در دستور کار قرار داده است که این سامانه ترکیبیی از ماهواره و ماهواره بر خواهد بود و برای انتقال ماهواره از مدار ۴۰۰ کیلومتر به ۷ هزار کیلومتر کاربرد دارد.

وی گفت: این بلوک برای انتقال ماهواره به مدار ۷ هزار کیلومتری زمین نیاز به نیروی پیشران دارد که برای این مهم، نیازمند ساخت موتور‌های فضایی هستیم. براین اساس در پژوهشگاه فضایی ایران موفق به ساخت موتور «آرش» شدیم که اولین قدم برای بلوک انتقال ماهواره محسوب می‌شود.
 

بیشتر بخوانید:



رئیس پژوهشگاه فضایی ایران خاطرنشان کرد: بلوک انتقال مداری همزمان با پرتاب ماهواره روی ماهواره بر سوار می‌شود و از ارتفاع ۴۰۰ متر به بعد، وظیفه انتقال ماهواره را پس از ماهواره بر برعهده می‌گیرد.

وی گفت: موتور فضایی «آرش» که از خانواده موتور‌های فضایی سبک و پرقدرت محسوب می‌شود تست‌های موفقیت آمیز خود را پشت سر گذاشته و استند آن نیز مورد تست قرار گرفته است.

صمیمی در مورد آخرین وضعیت ماهواره‌های در دست ساخت نیز گفت: فکر می‌کنم پرتاب پارس ۱ برای سه ماهه اول سال آینده برنامه ریزی شود. امسال ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده، به احتمال فراوان پرتاب خواهد شد. علاوه بر آن تا یک ماه دیگر مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ به اتمام می‌رسد که همزمان با این مساله، ساخت مدل کیفی نیز در حال انجام است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان