تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کولاک کولبران را از پا درآورد/ کردهای بوکان راهی ارتفاعات ژالانه +فیلم و عکس

بار دیگر کولبران در ارتفاعات دچار حادثه و خانواده‌هایشان داغدار شدند، تا بار دیگر به یاد بیاوریم که مردم غرب کشور جان خود را برای فرار از بیکاری و فقر از دست می‌دهند. اینبار دو برابر نوجوان به جای مدرسه برای کولبری به ارتفاعات رفتند و دچار حادثه شدند.
کولبر در برف
رویداد۲۴ روز گذشته چند نفر از کولبران کردستان در «ارتفاعات تته» در منطقه ژالانه برف‌گیر شدند. دو برادر ۱۷ و ۱۴ ساله به نام‌های آزاد خسروی و فرهاد خسروی نیز در میان کولبران بودند. از دو برادر، فرهاد خسروی ۱۷ ساله جان خود را از دست داد و نوجوان ۱۴ ساله‌ای که از او هم به عنوان آزاد خسروی نام برده شده مفقود  است.
سازمان اورژانس کشور درباره کولبر دیگری که با مشکل مواجه شده، اعلام کرده حسین کرمی ۳۵ ساله به بیمارستان منتقل شده است.
 
منابع محلی می‌گویند وضعیت اقتصادی خانواده این دونوجوان در شرایط بدی قرار داشت و به همین علت ۲ برادر مشغول کولبری شدند.
 
این گروه در مسیر بودند که گرفتار کولاک در ارتفاعات شدند، با توجه به سرما و برودت هوا و اینکه خبری از گروه مذکور نشد جستجو‌ها برای یافتن افراد گروه آغاز شد.
 
کولبران کردستان
 
کولبران کردستان
 
با توجه به وسعت منطقه کوهستانی مردم روستای «نه» از مردم سایر مناطق کردستان در خواست کمک کردند. مردم مناطق سروآباد و مریوان با آگاهی از این درخواست به صورت خودجوش گروه‌هایی را برای امداد و جستجو تشکیل داده و مشغول جستجو می‌شوند.

جستجو‌ها برای یافتن سایر اعضای گروه ادامه داشته و گفته می‌شود گروه‌های مردمی از سایر مناطق کردستان از جمله بوکان راهی ارتفاعات هستند.
 
به گزارش رویداد۲۴ این اولین بار نیست که کولبران کرد در کوه‌های منطقه کردستان برف‌گیر می‌شوند یا جان خود را به خاطر مین‌گذاری از دست می‌دهند. با این حال آنها برای امرار معاش و زنده ماندن مجبور هستند از گردنه‌های خطرناک و یخ‌زده این مناطق عبور کنند.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
0
مناطق غرب کشور در مرز سرباز بودم کولبرها خیلی اذیتمون میکردند
نظرات شما
پیشخوان