تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸

حمله تند قالیباف به روحانی و دولت/ برای هر اقدامی منتظر اینستکس و FATF هستند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اتفاقات آبان ماه در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفت، گفت: برخی تلاش داشتند در چنین شرایطی پیوند بین امام و امت و مردم و نظام را از بین ببرند.
حمله تند قالیباف به روحانی
رویداد۲۴ محمدباقر قالیباف عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در نشست مسئولان، دبیران استان‌ها و شورای بانوان ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی که صبح پنجشنبه در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد به تشریح وضعیت کنونی کشور و برنامه‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای عبور از شرایط فعلی کشور پرداخت.

قالیباف به تشریح اتفاقات آبان ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: جنس اتفاقات آبان ماه با همه حوادث گذشته متفاوت بود؛ از یک سو شاهد فضایی تند، خشن و انتحاری بودیم و در سوی دیگر صدای مطالبات و خواسته‌های مردم قرار داشت.

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با تاکید بر اینکه اتفاقات آبان ماه، در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفته بود، تصریح کرد: برخی تلاش داشتند در چنین شرایطی پیوند بین امام و امت و مردم و نظام را از بین ببرند.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* نمی‌توان گفت که رویداد‌های آبان ماه، کاملاً شبیه حوادث سیاسی امنیتی دهه ۶۰ یعنی درگیری با منافقین یا حتی شبیه حوادث اقتصادی دهه ۷۰ بود، این حوادث برآیند همه این حرکت‌ها و مبتنی بر یک ناکارآمدی اشباع شده بود.

*{با اشاره به معضل دوقطبی سازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی} پررنگ شدن این مسائل حتماً به دلیل ضعف عملکرد ما به عنوان فرزندان انقلاب نیز بوده است؛ لذا باید به روش درست چالش‌های فرهنگی را حل و فصل کنیم.

*در سال‌های اخیر برخی مسئولان، مردم و جامعه را شرطی کرده‌اند و آن‌ها را در بحث مربوط به مذاکره نگه داشته‌اند.

*وضعیت فعلی کشور به دلیل عدم وجود ثبات اقتصادی است و دولتی‌ها برای هر اقدامی منتظر موضوع اینستکس و FATF و امثال آن هستند.

* برخی برای تشدید اختلافات در سطوح مختلف نظام کار می‌کنند.

* {با اشاره به برخی زمزمه‌های مشکوک پیرامون استعفای رئیس جمهور} رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان به صورت صریح فرمودند کسی که حرف از استعفای رئیس دولت بزند در پازل دشمن حرکت می‌کند؛ اما جریان اصلاح‌طلب استارت استعفای رئیس‌جمهور را زده است و قطعاً طرح چنین مسأله‌ای اتفاقی نیست.

* امروز متأسفانه ضعف عملکرد در حوزه مجلس و دولت به حساب نظام و ناکارآمدی دین در حوزه اجتماعی گذاشته می‌شود تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند.

* بدون شک ما نیازمند یک خیزش ملی و مردمی برای نجات کشور از بی عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم.

* ما باید یک دولت نشسته و خسته را وادار به کار کنیم چراکه دولت مکلف به خدمت در برابر مردم است. امروز باید یک خیزش برای نجات اقتصاد کشور و جلوگیری از فقیرتر شدن مردم شکل بگیرد.

*ما اجازه نخواهیم داد، مردم بیش از این تحقیر شوند؛ لذا درصدد تغییر اساسی هستیم که به جای وعده‌های دروغ به دنبال کار عملی برای برویم و به ناامیدی و بی تدبیری پایان دهیم.

* ما باید به سمت یک‌مجلس نو برویم که نمایندگان آن مردمی و وکیل‌المله بوده و از شفافیت نیز برخوردار باشند.

* ما معتقدیم نمایندگان مجلس آینده باید اموال خود را بجز قوه قضائیه به مردم نیز اعلام کنند.

* ما در چهل سال انقلاب نشان داده که برای حفظ تمدن ایرانی و اسلامی خود باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم، همه باید بدانند که وحدت یک مساله مهم و اساسی در روند حفظ تمدن ایرانی و اسلامی است.

*راه نجات اقتصادی و گره گشایی از کار مردم در موضوعاتی نظیر بیکاری، گرانی و تورم را در گرو وحدت و پرهیز از اختلاف افکنی است. بنده به عنوان یک فرزند کوچک انقلاب می‌گویم که نه تنها مانعی برای وحدت نخواهم بود بلکه با گذشت برای پیشبرد اهداف‌مان تسهیل گری خواهیم کرد.

* برخی با جوسازی شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند، با وجود تمام مشکلات در آن روزها، خداوند نصرت عظیمی را برای قیام کنندگان در برابر ظلم قرار داد.

*ما امروز هم شاهد حوادثی از جنس دیگر در عراق، لبنان، افغانستان و حتی کشور خودمان ایران هستیم.

* دشمنان امروز مجدداً در پی براندازی هستند و حرف از اثرگذاری تحریم‌های سنگین به میان می‌آورند و مدعی هستند این فشار حداکثری جواب داده است، بنا بر این برنامه‌ریزی آن‌ها در قبال ایران دیگر از جنس انقلاب مخملی نیست و راهبرد‌هایی مانند آنچه در آبانماه رخ داد در دستور کار قرار دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان