تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

بررسی سه پرونده تحقیق و تفحص در دستور کار شورای شهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اعلام بررسی سه پرونده تحقیق و تفحص در این شورا گفت: بازپس‌گیری املاک ظرف ماه‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال تکلیف املاک روشن شود.
پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری
رویداد۲۴ سید محمود میرلوحی درخصوص سرانجام بازپس‌گیری املاک شهرداری که در اختیار غیر است، اظهار داشت: سه پرونده تحقیق و تفحص در شورای شهر در حال بررسی است که مسیر آن در حال طی شدن است.

او با اشاره به موارد تحقیق و تفحص گفت: یکی از موارد درباره بدهی‌های شهرداری است، دیگری در خصوص املاک شهرداری تهران که در اختیار غیر است و همچنین رساتجارت از موارد دیگر تحقیق و تفحص است.

میرلوحی اظهار داشت: پیگیری این پرونده‌ها در مسیر خود قرار گرفته است و تحقیق و تفحص به تایید کمیسیون حقوقی رسیده و به زودی در صحن شورای شهر مطرح می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت املاک شهرداری تهران که در اختیار غیر است، گفت: پرونده حدود ۱۰۰۰ مورد از املاک به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سپرده شده است و کارگروهی متشکل از و دو نفر از معاونان شهرداری و مدیر دفتر شهردار برای آن در نظر گرفته شده و آن‌ها درباره اینکه آیا ساختمان‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها متناسب با وظایف، اساسنامه‌ها و عملکرد‌ها است یا خیر در حال بررسی هستند.

بیشتر بخوانید:
تلاش برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بی‌نتیجه است/نمی‌خواهند فساد و رانت در جایی ثبت و منعکس شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: آخرین خبری از معاونت اجتماعی و فرهنگی و قولی که داده‌اند، این است که طی یک ماه و نیم تکلیف املاک را روشن کنند و به صورت یک لایحه به شورای شهر ارائه کنند.

او درباره اینکه تاکنون چه تعداد از املاکی که تکلیف آن‌ها روشن شده، باید پس گرفته شوند؟ اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۰۰ ملک بازپس‌گرفته شده است. ما برای بازپس‌گیری این املاک نیز زمانی را مقرر کرده‌ایم که در حال اتمام است و باید هرچه زودتر باقی املاک نیز به دارایی‌های شهر بازگردد، چرا که می‌توانیم آن‌ها را در مسیر پرداخت‌های غیرنقدی و پرداخت دیون شهرداری قرار دهیم و استفاده کنیم.

میرلوحی ادامه داد:، اما برخی از املاک از جمله مواردی هستند که در طرح‌ها قرار دارند و نمی‌توان از آن‌ها برای پرداخت دیون و پرداخت‌های غیرنقدی استفاده کرد و ممکن است برای آن‌ها اجاره‌نامه مجدد تنظیم شود و از کسانی که در حال استفاده هستند، اجاره دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بازپس‌گیری املاک ظرف ماه‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال تکلیف املاک روشن شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان