تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

سرمربی جدید استقلال مشخص شد

اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره و سرپرست باشگاه و علی فتح‌الله زاده عضو هیئت مدیره استقلال به صورت محرمانه با فرهاد مجیدی مذاکره و توافق کرده‌اند.

مجیدی؛ ۹۹ درصد سرمربی جدید استقلال

رویداد۲۴ کار استقلال و استراماچونی تمام شده است. از نظر مسئولان باشگاه وقتی پول به حساب این مربی رفت و برنگشت، یعنی دیگر علاقه‌ای به کار در استقلال ندارد. از نظر استراماچونی هم رفتار‌های باشگاه صادقانه نبوده است، اما در این بین فقط نقش اصلی «استراماچونی» نبوده است. «فرهاد مجیدی» هم یکی از نقش‌های کلیدی بوده که احتمالاً به زودی نمایشش را روی پرده خواهید دید.

مذاکرات پنهانی
روز گذشته منابع موثق خبری از داخل باشگاه تأیید کردند اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره و سرپرست باشگاه و علی فتح‌ا... زاده عضو هیئت مدیره استقلال به صورت محرمانه با فرهاد مجیدی مذاکره و توافق کرده‌اند. او در اولین روزی که آندره‌آ استراماچونی تهران را ترک کرد، از امارات به ایران بازگشت.

همان زمان شایعه شد قرار است فرهاد جای این مربی ایتالیایی را بگیرد. فرهاد حتی به دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش رفت، اما در آن جلسه گفت قرار است برای یک دوره مربیگری راهی پاریس شود و حضور در این دوره برایش اهمیت زیادی دارد. در آن روز‌ها جدایی یا ماندن مربی ایتالیایی هم قطعی نبود، بنابراین فرهاد هم دچار تردید شده بود. در روز‌های اخیر، اما استقلالی‌ها فهمیدند کار با استراماچونی تمام است، به همین دلیل مذاکرات با فرهاد مجیدی آغاز شد.


بیشتر بخوانید: استراماچونی واقعا با هواداران استقلال صادق بوده؟


شروع مذاکرات و توافق با این مربی، شاید آن فرضیه را که باشگاه دوست نداشته با مربی ایتالیایی ادامه همکاری دهد، تقویت می‌کند، شاید هم باشگاه قصد داشته بعد از چند هفته بلاتکلیفی، با تصمیمی ضربتی سریعاً همه چیز را برای نیم‌فصل دوم مهیا کند. در سه هفته آخر نیم‌فصل مشخص شد نبود مربی می‌تواند استقلال آماده را، از عرش به فرش برساند، به همین دلیل مدیران باشگاه سریعاً برنامه‌ریزی برای نیم‌فصل دوم را آغاز کردند.

مهمترین و کلیدی‌ترین بحث هم تعیین مربی جدید و مذاکره با فرهاد مجیدی بود. با مذاکراتی که خلیل‌زاده و فتح‌ا... زاده با فرهاد داشتند، کار حضور این مربی در باشگاه تقریباً تمام شده است. اینکه استقلال هنوز نام فرهاد را به عنوان سرمربی جدید اعلام نکرده، به دلیل آن است که می‌خواهند تکلیف آندره‌آ استراماچونی را مشخص کنند. باشگاه به مجیدی گفته با تعیین تکلیف قطعی این مربی و رسمی شدن جدایی او، نامش را به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال اعلام خواهند کرد.

این یعنی فرهاد سفر پاریس خود را هم کنسل کرده است. البته دیروز خبر رسید مجیدی قصد دارد برای چند روزی عازم امارات شود. ظاهراً او می‌خواهد کار‌های شخصی‌اش را انجام دهد و بعد از آن بدون دغدغه به تهران بازگردد تا در دور جدید تمرینات استقلال حضور داشته باشد.

بازیکنان پشت فرهاد
نکته اینجاست که در داخل تیم هم بازیکنان به شدت حامی فرهاد مجیدی هستند و می‌گویند بعد از استراماچونی او سرمربی شود، بهتر است. از وریا گرفته تا قائدی و اسماعیلی و... همه رابطه بسیار نزدیکی با مجیدی دارند و او را گزینه خوبی می‌دانند. البته هواداران استقلال همچنان استراماچونی را می‌خواهند و وزارت ورزش هم می‌داند محبوبیت فرهاد می‌تواند آبی بر این آتش باشد.

خلاصه اینکه مجیدی این روز‌ها آماده نشستن به جای استراماچونی است. او اولین و آخرین گزینه است. باشگاه اسکوچیچ را هم مد نظر داشت ولی این مربی با باشگاه صنعت نفت قرارداد دارد. او امسال عملکرد خوبی روی نیمکت این تیم داشته و نامش در هیئت مدیره استقلال مطرح شد ولی با توجه به اینکه قرارداد دارد و از سوی دیگر محبوبیتی بین آبی‌ها ندارد، باشگاه سریعاً روی نام فرهاد مجیدی به جمع‌بندی نهایی رسید.

زمان اعلام رسمی
نهایتاً تا اواسط هفته آینده تکلیف استقلال و استراماچونی روشن می‌شود. احتمالاً این باشگاه نامه‌ای ارسال می‌کند و از او جواب نهایی می‌خواهد. این نامه فرمالیته است، چون از همین حالا همه می‌دانند کار استقلال و مربی ایتالیایی تمام شده است. به محض اینکه موعد مقرر تمام شد، آبی‌ها نام فرهاد مجیدی را به صورت رسمی به عنوان مربی اعلام خواهند کرد.

ارتباط تلفنی بازیکنان با فرهاد
شایعه حضور قطعی فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، بین بازیکنان هم پیچید و حتی در گروه تلگرامی خود درباره آن صحبت کردند. باخبر شدیم در چند روز گذشته تعدادی از بازیکنان استقلال هم به صورت تلفنی با این مربی در ارتباط بودند. فرهاد در این تماس‌ها گفته به زودی می‌آید و کارش را آغاز می‌کند. به همین خاطر همه بازیکنان هم منتظر هستند تا او را در قامت سرمربیگری استقلال بینند. رابطه فرهاد با بازیکنان بسیار خوب و دوستانه است، به شکلی که حتی وقتی او جدا شد و از استقلال رفت، تماس‌ها قطع نشد و اکثر بازیکنان با او ارتباط تلفنی داشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان