تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
گزارش رویداد۲۴ از بهانه تازه تندروها برای حمله به دولت

چه کسانی «ارج» را به تعطیلی کشاندند؟

دو روزی است که نام برند ارج پس از سالها مجددا بر سر زبان ها افتاده و شاید به صراحت بتوان گفت این برند با فضا سازی در گروه های تلگرامی و رسانه های اینترنتی نام برند خود را زنده کرده است.
رویداد۲۴دو روزی است که نام برند ارج پس از سالها  مجددا بر سر زبان ها افتاده و شاید به صراحت بتوان گفت این برند با فضا سازی در گروه های تلگرامی و رسانه های اینترنتی نام برند خود را زنده کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴؛ ساعت 11 صبح روز جمعه بیست و یکم خرداد ماه خبری مبنی بر تعطیلی کارخانه ارج که یکی از کارخانه های قدیمی تولید لوازم خانگی ایران محسوب می شود در فضای مجازی پخش شد که به محض انتشار این خبر دلواپسان و مخالفین دولت توپخانه های خود را روشن و حمله به دولت را آغاز کردند.

در این گفت و شنودها خبرگزاری ها نیز از قافله عقب نمادن و درکمتر از چند ساعت انواع مصاحبه ها را با توجه به سیاست های خود تهیه و  در صفحه اصلی رسانه قرار دادند؛ اما با وجود تکذیبیه رسمی که درباره ورشکستگی این شرکت ارائه شد هنوز هم برخی همچنان دولت را مقصر این ورشکستگی میدانند.

شرکت ارج از سال 1316 با مدیریت خلیل ارجمند آغاز به کار کرد اما سالها است که دیگر محصولات آن به علت از کار افتاده شدن و قدیمی بودن از خانه های ما خداحافظی کرده و بسیاری از ما با شنید نام این برند خاطرات بسیار دور خود را تداعی می کنیم؛ اگر زمان خرید از فروشگاه های لوازم خانگی کمی دقت کنید متوجه می شوید سال های طولانی است که کالاهای بسیار محدودی از این برند در فروشگاه ها جا خشک کرده و کمتری کسی هم سراغی از آنها می گیرد. 

شاید یکی از اصلی ترین دلایل قرارگیری شرکت ارج در آستانه ورشکستگی ورود دولت به این کارخانه و خارج شدن مدیریت این کارخانه از بخش خصوصی باشد زیرا اگر تحقیقی دقیقی بر روند حرکت آن داشته باشیم در می یابیم که این شرکت سالهای طولانی است که با مشکلات دست و پنجه نرم می کند و ارتباطی به دولت فعلی ندارد.

دولت فعلی نیز نه تنها در مشکلات ایجاد شده شرکت ارج نقشی ندارد بلکه بخاطر استفاده دولت های گذشته از مسکن ها و راه حل های موقتی و کوتاه مدت دیگر حتی نمی تواند از چنین مسکن هایی استفاده کند بلکه با اجرای برجام و از بین رفتن تحرم ها سعی در حل کردن این مشکلات به صورت ریشه ای دارد.

اما نگاهی واقع بینانه و بدون جهت گیری های سیاسی به روند این کارخانه داشته باشیم می توانیم مشکلات اصلی شرکت ارج را به روز نشدن ماشین آلات، حضور دولت در بخش خصوصی  و مدیریت نامناسب مدیران آن بدانیم.

نکته قابل توجه درخصوص انتشار این خبر در فضای مجازی زنده شدن دوباره برند در میان مردم است.

ارج سوپر مارکت لوازم خانگی بود
در همین راستا محمد طهان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با رویداد۲۴ گفت: در گذشته شرکت ارج سوپر مارکت لوازم خانگی در ایران بود زیرا ما انواع کالاهای مصرفی همانند لباسشویی، یخچال، فریزر و ... را تولید و به بازار عرضه می کرد اما مدت طولانی است که این برند به سختی به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت به یک کارخانه تک محصولی تبدیل شده و به تولید کولر مشغول است که رقبای بسیار قدرتمندی در این حوزه فعال هستند و به علت نداشتن تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات پیشرفته حتی توان رقابت با آنها را نیز ندارد.

طهان پور تاکید کرد: این کارخانه با روندی که در چندین سال اخیر داشته است حتی توانایی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران خود را نداشته و همین عوامل موجب ورشکستگی آن شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان