تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

خواص باور نکردنی و عوارض جویدن آدامس

خوراکی‌ پرطرفداری وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شود.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ آدامس حدود هزاران سالی است که در میان افراد جامعه وجود دارد و به راحتی می‌توان آن را از تمام فروشگاه‌های نزدیک محل زندگی و محل کار خریداری نمود. از نظر عده‌ای از افراد جویدن آدامس یک روش ساده‌ای است که جزء از بین بردن بوی بد دهان فایده‌ای ندارد، اما جالب است بدانید که این ماده خوراکی دارای فواید بسیار زیاد و شگفت انگیزی است که خوردن آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان فواید باورنکردنی و مضرات مصرف بیش از حد ان پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

افزایش عملکرد حافظه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده مکرر از تلفن همراه و سرگرمی در صفحات مجازی باید شاهد کاهش روند عملکرد حافظه در افراد باشیم. بسیاری از روانشناسان دانشگاه سنت لارنس در کشور نیویورک به این نتیجه رسیدند که در صورت کاهش توانایی شناختی در به یادآوری مسائل جویدن آدامس کمک شایانی به بهبود تقویت حافظه و تحکیم بافت‌های مغزی در افراد خواهد کرد.

کاهش استرس

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات امروزی جامعه بشری در تمام رده‌های سنی است که می‌تواند با بروز بیماری‌های گوناگون و خطرناک بروز پیدا کند، اما در اینصورت جویدن آدامس یک روش بسیار ساده و معمولی در جهت کاهش استرس و اضطراب در میان افراد است.

افزایش سوخت و ساز بدن

اکثر افراد بلافاصله پس از احساس اندکی گشنگی در بدن خود به خوردن غذا‌های پرحجم، سنگین یا تنقلات شیرین و پرکالری مشغول می‌شوند و در اینصورت باید شاهد چاقی و اضافه وزن در بدن خود باشند اگر جزء این افراد هستید بهتر است مصرف روزانه آدامس را جدی گرفته چرا که با این کار ذهن شما به سرعت دستور سیری شکم و جلوگیری از پرخوری را صادر می‌کند و به کاهش وزن شما  و افزایش سوخت و ساز در بدن کمک جدی خواهد کرد.

کاهش حالت تهوع

جویدن آدامس با اسانس گیاهی برای آن دسته از افرادی که در وسایل نقلیه دچار حالت تهوع می‌شوند یک روش بسیار موثر و مناسبی است ومی تواند در کاهش استفراغ و حالت تهوع تاثیر زیادی داشته باشد.

بهبود یبوست 

اگردچار یبوست شده اید با کنار گذاشتن دارو‌های شیمیایی جویدن آدامس را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید چرا که طبق تخقیقات علمی این روش طبیعی و ارزان باعث اجابت مزاج معده خواهد شد، اما در صورتی که به مشکلات سیستم گوارشی ونفخ معده دچار هستید تا حد امکان از جویدن آدامس پرهیز کنید.

افزایش آگاهی

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های هر انسانی خواب کافی به مدت ۸ ساعت در شبانه روز است، اما گاهی اوقات این امر ممکن نیست و افراد برای هوشیاری و آگاهی خود به نوشیدن قهوه و کافئین روی می‌آوردند که این روش باعث بروز هزاران بیماری خطرناک در بدن انسان خواهد شد. تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس به علت حرکات مکرر فک باعث تقویت حافظه، افزایش هوشیاری و آگاهی در افراد می‌شود و تکرار مکرر آن تاثیر بسیار زیادی در رفع خواب آلودگی افراد دارد در این روش جویدن آدامس نعنایی به دلیل رساندن سریع اکسیژن و خون به مغز بهترین گزینه انتخابی است.

کاهش درد گوش

در هنگام سفر به وسیله هواپیما یا بالا رفتن از آسانسور ممکن است گوشتان بگیرد و هزاران ترفند را برای رهایی از این مشکل به کار بگیرید، اما جالب است بدانید که در این گونه مواقع با جویدن یک عدد آدامس می‌توانید از شر درد گوش خود خلاص شوید.

رفع پوسیدگی و تقویت مینای دندان

اگر پوسیدگی دندان‌ها باعث سلب آرامش خاطرتان شده است و از نشان دادن دندان‌های خود هنگام صحبت کردن یا خندیدن در میان جمع شرم زده می‌شوید بهتر است با جویدن آدامس‌های بدون قند به مدت ۱۰ دقیقه از شر دندان‌های پوسیده خود خلاص شوید. طبق تحقیقات انجمن دندانپزشکان آمریکا جویدن آدامس به مدت ۲۰ دقیقه بعد از مصرف غذا باعث از بین بردن ۱۰۰ میلیون باکتری در دهان انسان می‌شود و می‌تواند باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و التهابات لثه شود.

موفقیت در آزمون‌های علمی

طبق تحقیقات علمی انجام شده در سراسر جهان افرادی که در هنگام آزمون یا امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به جویدن آدامس مشغول هستند ۲۴ درصد در حافظه کوتاه مدت و ۳۶ درصد در حافظه بلند مدت خود موفقمی شوند. البته جویدن آدامس در ابتدا می‌تواند باعث افزایش حواس پرتی شود، ولی در بلند مدت منجر به تقویت حافظه و تمرکز در شما خواهد شد پس بهتر است ۱۰ دقیقه قبل از شروع آزمون جویدن آدامس را شروع کنید.

تاثیر فوق العاده مصرف آدامس در جلوگیری از جویدن ناخن

بسیاری از افراد در صورت بروز مشکلات روحی و فشار‌های زندگی به جای رفع مشکل قضایای به وجود آمده بیشتر باعث تشدید بیماری‌های ناشی از آن می‌شوند، اما بهتر است بدانید که استرس یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ناشی از مشغله کاری و فشار‌های عصبی است که می‌تواند باعث جویدن ناخن درشما شود و زیبایی ناخن هایتان را از شما بگیرد، اما با جویدن روزانه یک عدد آدامس می‌توانید استرس خود را کنترل کنید و آرامش بیشتری را برای خود به وجود آورید.

ترک سیگار 

یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها در جهت کمک به ترک سیگار مصرف آدامس است که می‌تواند ترک سیگار شما را بهبود بخشد البته این موضوع را هم حتما به یاد داشته باشید که اگر بعد از هر عمل جراحی در اندام خود به جویدن آدامس اقدام کنید تاثیر بسیار زیادی در بهبود سریع زخم‌های ناشی از آن خواهید داشت.

سوزاندن کالری بیشتر با مصرف این خوراکی خوشمزه 
مصرف بیش از حد آدامس چه عوارضی به دنبال دارد؟
بروز اسهال

قند الکل موجود در آدامس دارای ملین‌های زیادی است که مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به تحریک مشکلات دستگاه گوارش و بروز اسهال در شما شود.

سردرد ناشی از جویدن مکرر آدامس

طبق تحقیقات اخیر در کشور‌های مختلف جویدن آدامس در بین افراد عصبی و افرادی که به بیماری میگرن مبتلا هستند یک نوع رابطه مستقیم وجود دارد که می‌تواند سردرد و سرگیجه را تشدید کند جالب است بدانید که متخصصان برای جلوگیری از افزایش سردرد در میان مبتلایان به میگرن توصیه جدی در خصوص کاهش جویدن آدامس دارند.

برای جویدن چه آدامسی انتخاب کنیم؟

اگر بیش از حد به جویدن و مصرف آدامس اعتیاد دارید بهتر است از آدامس‌های بدون قند با عنوان زایلیتول استفاده کنید تا ضررات کمتری به دستگاه گوارش شما وارد شود.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناصربهادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
سلام لطفادرموردنوشیدنی برای کبدچرب‌بگوییدچه وقت اونرابنوشیم؟صبح قبل ازصبحانه یابعدش ودرروزچندنوبت وزمان مصرف اون را بگیدمتشکرم ناصرازخرم آباد
نظرات شما
پیشخوان