تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
فلاحت پیشه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

جنگ نمی‌شود اما حتما انتقام می‌گیریم/ منافع آمریکا را در سراسر دنیای اسلام تهدید می‌کنیم

فلاحت پیشه عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس می‌گوید بعد از حمله آمریکایی‌ها و شهادت سردار قاسم سلیمانی، گرفتن انتقام خون او یک خواسته فرا ملی و فراسرزمینی است اما جنگ نظامی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.

جنگ ایران و آمریکا

رویداد۲۴ بامداد روز گذشته سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهندس مهندس از رهبران حشد الشعبی و چند تن دیگر توسط حمله نظامی آمریکا به شهادت رسیدند. آمریکا اعلام کرد حمله به کاروان حشد الشعبی که سردار قاسم سلیمانی در آن حضور داشته، با پهپاد صورت گرفته و رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. شهادت سردار سلیمانی به تیتر یک تمامی رسانه های دنیا تبدیل شد و موجی از نگرانی برای شروع جنگی دوباره را برای مردم و سیاستمداران در دنیا را رقم زد. 

بعد از این اتفاق، اعلام شد که ایران اقدام آمریکا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. واکنش ایران با عنوان «انتقام سخت» از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و همین موضوع کافی بود تا این سوال در ذهن افکار عمومی ایجاد شود که انتقام سخت ایران چه خواهد بود. برخی سیاستمداران معتقدند شهادت سردار سلیمانی به جنگ ایران و آمریکا منجر خواهد شد و برخی دیگر می‌گویند انتقام ایران به جنگ ختم نمی‌شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ این موضوع را بررسی کرده که انتقام ایران چگونه خواهد بود. او می‌گوید: سردار سلیمانی یک قهرمان فراملی و قهرمان جنگ علیه ترور بود لذا گرفتن انتقام خون او یک انتقام فراملی و فرا سرزمینی خواهد بود زیرا این قاسم سلیمانی بود که جلوی داعش را گرفت، همگی در پی گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی خواهند بود لذا منافع آمریکا در سراسر دنیای اسلام تهدید می‌شود.

به شهادت رساندن قاسم سلیمانی حماقت محض از سوی آمریکا بود 

فلاحت پیشه با بیان اینکه حتی در آمریکا هم معتقدند که این اقدام ترامپ یک حماقت محض بوده است، تصریح کرد: ایران در حوزه ملی این اقدام امریکا را نوعی اقدام جنگ طلبانه می‌دانند و سازمان‌های بین المللی نیز باید این حرکت را به عنوان مولفه‌ای برای شروع جنگ ثبت کنند. جمهوری اسلامی ایران در قالب اصل دفاع از خود و قوانین بین الملل باید قانلان و عاملان این اقدام تروریستی را تحت پیگرد قرار دهد و انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرد.

جنگ نظامی میان ایران و آمریکا رخ نمی‌دهد، اما انتقام می‌گیریم

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه معتقدم این اتفاق منجر به جنگ نظامی ایران و آمریکا نمی‌شود، گفت: بعد از این اتفاق یک جریان مقاومت شکل گرفته است که جریانی فراسرزمینی است و از آنجایی که فراسرزمینی است منجر به جنگ نظامی ایران و آمریکا نمی‌شود. اما باب انتقام از آمریکایی‌ها حتما و قطعا باز است و مسئولیت آن یک مسئولیت دولتی نیست، بلکه یک مسئولیت ملی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان