تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جغرافیای درگیری ایران و آمریکا با شهادت سردار سلیمانی به مرز‌های اسرائیل کشیده می‌شود؟

از نخستین دقایق پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی، موجی از اخبار رسانه‌های عربی را فراگرفت و تحلیل‌ها و گزارش‌های متعددی در این زمینه منتشر شد. کشته شدن مرد شماره یک ایران در عراق و مهندس عملیات‌های نظامی ایران در خارج از ایران، افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها و احتمال بروز جنگ میان ایران و عراق، افزایش قیت نفت و واکنش ایران به این اتفاق مهمترین محور این گزارش‌ها را تشکیل می‌داد. علاوه بر آن سایت اسکای نیوز عربی نیز به ارائه جزئیاتی از این ماجرا پرداخت و نوشت که موشک‌های کاتیوشا از یک پهباد شلیک شده بودند.

شهادت سردار قاسم سلیمانی

رویداد۲۴ بامداد امروز جمعه در اثر حمله هوایی پهپاد آمریکا به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه جمعی از همراهانش از جمله معاون حشد الشعبی عراق به شهات رسید.

در این رابطه، سایت شبکه خبری الجزیره عربی با توجه ویژه به خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی عمده اخبار صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: ایران وعده یک انتقام بی‌رحمانه را به آمریکا داد و خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت ملی این کشور شد.

الجزیره در ادامه این خبر می‌نویسد: ایران صبح روز جمعه اعلام کرد که انتقام  در حمله موشکی آمریکا  به خودروی سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد را خواهد گرفت، همزمان ایران خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی این کشور برای بررسی پاسخ مناسب به این حمله شد.

الجزیره به واکنش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز اشاره کرد و نوشت: وزیر خارجه ایران روز جمعه گفت که آمریکا مسئولیت همه عواقب «ماجراجویی‌های سرکشانه» خود را بپذیرد.

الجزیره در ادامه گزارش خود به توییت محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره کرد و نوشت: رضائی در توییتر خود نوشت که سلیمانی به برادران شهید خود پیوست، اما ما بدترین انتقام او را از آمریکا خواهیم گرفت.

الجزیره همچنین به گزارش تلویزیون عراق از این اتفاق پرداخت و نوشت: تلویزیون رسمی عراق به نقل از منبعی در حشد الشعبی عراق اعلام کرد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در پشت پرده شهادت سردار سلیمانی و المهندس هستند.


بیشتر بخوانید: ایران پس از سردار قاسم سلیمانی/ استراتژی نظامی تهران در منطقه تغییر خواهد کرد؟


همچنین «ولی ابراهیم» مدیر دفتر الجزیره در بغداد با اشاره به این موضوع عنوان کرد که شواهد موجود اشاره به یک عملیات بزرگ آمریکایی که در پشت آن تلاش‌های اطلاعاتی وجود دارد، دلالت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این حمله عواقب جدی طولانی مدتی به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: آنطور که فرماندهانی در حشدالشعبی عراق اخیرا اعلام کرده‌اند همه احتمالاتِ جنگ با ایالات متحده وجود دارد.


الجزیره: سلیمانی، مرد ماموریت‌های سخت ایران

به گزارش رویداد۲۴ الجزیره در گزارش دیگری با عنوان «قاسم سلیمانی» کیست؟ به موضوع شهادت سردار سلیمانی پرداخت و نوشت: قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی از اعضای سپاه پاسداران، یکی از مردان ماموریت‌های سخت در سیاست خارجی ایران، کسی که در جنگ سوریه و در حمایت از نظام اسد مشارکت داشت، با گروه تروریستی داعش در عراق مبارزه کرد و در عملیات نظامی شهر فلوجه در ماه می‌سال ۲۰۱۶ میلادی مشارکت داشت و رهبر انقلاب ایران او را شهید زنده می‌نامید.

این گزارش در ادامه به ارائه جزئیاتی از زندگی و فعالیت‌های قاسم سلیمانی پرداخت.

العربی الجدید: تلاش عراق در سال‎های اخیر برای حفظ توازن روابط خود با ایران و آمریکا

سایت خبری العربی الجدید نیز در گزارشی به موضوع شهادت سردار قاسم سلیمانی پرداخت و در این باره نوشت: حمله آمریکا نگرانی‌های بسیاری را از تشدید درگیری‌ها میان آمریکا و ایران ایجاد کرده است، تنش میان دو کشور سه روز پیش شاهد حملات بی‌سابقه‌ای از سوی حامیان ایران علیه سفارت آمریکا در عراق بود.

در ادامه این گزارش آمده است: سلیمانی، ژنرال ایرانی که در این حمله به شهادت رسید فرمانده سپاه قدس ایران است، این سپاه مسئولیت عملیات‌های خارجی سپاه پاسداران ایران را برعهده دارد، وی همچنین مرد شماره یک ایران در عراق بود.

العربی الجدید در ادامه می‌نویسد: بغداد در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در جهت حفظ توازن روابط خود با متحدان آمریکایی و ایرانی در سایه تنش‌های فزاینده میان این دو کشور که اخیرا به مرحله خصومت بسیار شدید رسیده، داشته است.

مهمترین فرمانده نظامی ایران کشته شد/ ایران و آمریکا سبک جدیدی را در تنش‌ها پیش خواهند گرفت؟

بخش عربی سایت آناتولی ترکیه نیز با اختصاص نوار بالای این سایت به انتشار اخبار فوری درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی به افزایس قابل توجه قیمت نفت در نتیجه انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی پرداخت و نوشت که ایران به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس ایران ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

آناتولی همچنین به انتشار تحلیل‌هایی در این زمینه پرداخت و در گزارشی با عنوان «سلیمانی ایرانی، مرد ماموریت‌های سخت» به ارائه اطلاعاتی از زندگی و فعالیت‌های فرمانده سپاه قدس ایران پرداخت که در حمله موشکی شب گذشته آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسید.

این سایت عربی در گزارش دیگری با عنوان کشته شدن قوی‌ترین مرد ایران در عراق و تغییر قواعد بازی، به ارائه یک گزارش تحلیلی در این باره پرداخت و نوشت: فرمانده سپاه قدس ایران، مهمترین فرمانده نظامی ایرانی در میان فرماندهان سپاه ایران است که در تقویت نفوذ ایران در منطقه از طریق تشکیل و حمایت از ده‌ها مجموعه شیعی مسلح در عراق، لبنان، سوریه و یمن نقش ایفا کردند.

جغرافیای درگیری‌های ایران و آمریکا به مرز‌های اسرائیل کشیده می‌شود؟

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کشته شدن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و فرماندهان دیگر، به تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها میان ایران و آمریکا منجر و باعث خواهد شد طرفین سبک‌های جدیدی را در این درگیری در پیش بگیرند همانطور که وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا گفته بود که قواعد بازی تغییر کرده است.

این گزارش همچنین می‌نویسد که نگرانی‌ها در عموم منطقه از پیامد‌های کشته شدن سردار سلیمانی و احتمال ورود آمریکا و ایران به مرحله جدیدی از اقدامات تلافی جویانه متقابل در عراق و منطقه افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود زمین درگیری‌ها در عراق احتمالا به جغرافیای دیگری که شامل همه مناطق تحت نفوذ سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز و باب المندب، عراق و سوریه و همچنین مرز‌های اسرائیل در لبنان و نوار غزه منتقل شود.

اسکای نیوز عربی: حمله موشکی از یک پهپاد انجام شد

به گزارش رویداد۲۴ سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز در گزارشی به ارائه جزئیاتی از کشته شدن سردار سلیمانی پرداخت و نوشت: در حدود ساعت ۲ صبح به وقت بغداد، داستان کشته شدن سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در سپاه پاسداران ایران و مرد مهم سیاست خارجی تهران در منطقه آغاز شد. در ابتدا همه چیز طبیعی به نظر می‎رسید، گزارش مختصری بر روی صفحه رسمی فیس‌بوک سازمان امنیت اطلاعات عراق منتشر شد که در آن عنوان می‌شد ۳ موشک کاتیوشا در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شده است. این در حالی است که پیش از آن نیز اخبار متعددی از شلیک موشک کاتیوشا بر اماکن نزدیک به فرودگاه بغداد منتشر شده بود و مقامات عراق بر این باور بودند که این حمله نیز از سوی داعش انجام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ماجرا، اما بزرگتر از آن بود، این موشک‌های آمریکایی از یک پهباد شلیک شده بود و هدف قاسم سلیمانی، مهندس جنگ‌های ایران در منطقهو در کنار وی ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی عراق که متولد تهران بود، بود.

سی‌ان‌ان عربی: سپاه قدس ۱۵۰ هزار نیرو دارد

سی‌ان‌ان عربی نیز با انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران در نتیجه حمله موشکی آمریکا در بغداد، نوشت: سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران و علی ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی در عراق در فرودگاه بین المللی عراق کشته شدند.

سی‌ان‌ان عربی به توییت منتشر شده در حساب کاربری حشد الشعبی در توییتر به عنوان منبع این خبر اشاره کرد و نوشت: حشدالشعبی شهادت حاج ابومهدی المهندس معاون این حشد و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمله موشکی آمریکا علیه کاروان حامل آن‌ها در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد را تایید می‌کند.

این رسانه در ادامه به تروریست خواندن سپاه پاسداران ایران از سوی آمریکا در تاریخ هشتم آوریل گذشته اشاره کرد و نوشت: طبق گزارش شورای روابط خارجی ایالات متحده، برآورد شده است که نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در سپاه پاسداران ایران عضویت دارند. سپاه پاسداران ایران همچنین با در اختیار داشتن تجهیزات دفاعی خارجی قادر به حمایت و پشتیبانی از ارتش ایران است که از حدود ۳۵۰ هزار سرباز تشکیل شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
4
0
جغرافیای درگیری به داخل مرزهای امریکا کشیده میشه توسط ایرانیان مقیم امریکا با اتش زدن امریکا و خارج کردن ارز از ان کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
مردم هم طرف آمریکا هستند
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
لطفا لطفا عکس نیروهای نظامی را منتشر نکنید. چرا که دشمن شناسایی میکند. چرا عکس تیم همکار سردارسلیمانی را گذاشته اید؟ اینکار درسته؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان