تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش:

جزئیات وام مسکن فرهنگیان/ تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وام‌های حمایتی و ثانویه برای خرید مسکن فرهنگیان، گفت: تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان وام برای فرهنگیان فاقد مسکن پیش‌بینی شده است.
وام مسکن فرهنگیان
رویداد۲۴ گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص ارائه مسکن به فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: برای تأمین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن، تفاهم‌نامه‌ای در ۷ ماده با وزارت راه و شهرسازی تبیین، تشریح و ترسیم شده است و تکالیفی برای آموزش و پرورش و تکالیفی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

او با بیان اینکه کارگروه‌های مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی تعیین شد، گفت: در گام اول، ثبت‌نام از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور انجام شد و تقریبا ۲۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن ثبت‌نام کردند.

کریمی‌فر اضافه کرد: پس از ثبت‌نام، اسامی افراد را به وزارت راه و شهرسازی فرستادیم تا آن‌ها در سامانه خودشان فرم «ج» را استعلام بگیرند و در حقیقت پالایش، پیرایش و ویرایش انجام شود و افراد واجد یا فاقد شرایط را به ما اعلام کنند و در نهایت افراد متقاضی فاقد مسکن مشخص شود.

او ادامه داد: ۴ گروه جامعه هدف تعیین کردیم که شامل زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، فرهنگیان بالای ۲۰ سال سابقه و بازنشستگان فرهنگی است و بعد از آن اگر از این افراد، متقاضی نداشته باشیم و ظرفیت اضافی وجود داشته باشد، سایر افراد هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:
ثبت‌نام ۲۷۰ هزار نفر در طرح مسکن فرهنگیان/ فقط به ۱۷۰ هزار نفر مسکن تعلق خواهد گرفت

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به پیش‌بینی وام‌های حمایتی وزارتخانه برای خرید مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این وام‌های ثانویه برای احداث مسکن به زوجین فرهنگی در شهر تهران مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان، برای احداث در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

کریمی‌فر افزود: برای سایر فرهنگیان تحت پوشش این طرح نیز مبلغ وام مسکن در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر، مبلغ ۸۰ هزار تومان و برای سایر شهر‌ها ۶۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: وام خرید کالا با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به تمام فرهنگیان واجد شرایط تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان