تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۸

عواقب سکوت در مقابل ترور سردار سلیمانی چه بود؟/ چرایی انتخاب عین الاسد برای انتقام موشکی سپاه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت: آمریکا مانند یک دایناسور پیر با مغزی کوچک است که فقط ظاهرش ترسناک است.

سردار سلیمانی

رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان پنج شنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: آمریکایی‌ها باید حس کنند و حس می‌کردند که جمهوری اسلامی توان دفاع از خودش را دارد و موشک‌هایی که شلیک شد مقتدرانه و برای صلح بود نه برای جنگ.

وی تصریح کرد: با این اقدام، حساب کار دست آمریکایی‌ها آمد و دیدیم که تهدیدهای ترامپ تو خالی بود و خیلی زود عقب نشینی کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: ژنرال‌های آمریکا که از توان نظامی ایران آگاهی داشتند به ترامپ گفتند جنگ با ایران به این سادگی‌ها نیست.

امیرعبداللهیان همچنین درباره سردار سلیمانی افزود: بنده از سال ۱۳۷۶ با سردار سلیمانی ارتباط داشتم و باید عرض کنم که تمام دغدغه ایشان همواره تامین امنیت حداکثری برای کشور و تامین امنیت ملی و امنیت پایدار برای منطقه در برابر رژیم صهیونیستی بود.

وی گفت: اقدامات مدبرانه سردار شهید موجب شد که رژیم صهیونیستی که قصد توسعه اشغالگری داشت اکنون پشت دیوارهای بتنی محصور و ترسان شود و به جایی برسد که شبانه روز در هراس از قدرت موشکی مقاومت، آسایش نداشته باشد.

امیرعبداللهیان درباره نقش سردار در مبارزه با داعش گفت: داعش آمده بود که منطقه را تجزیه کند و در پی خاورمیانه جدید بود، داعش توطئه چند لایه آمریکایی‌ها با حمایت مالی آل سعود بود که در ظاهر در پی تاسیس خلافت اسلامی بود، اما هدف اصلی آن تجزیه کشورهای منطقه به نفع رژیم صهیونیستی بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: این توطئه بزرگ را سردار سلیمانی مدیریت و نابود کرد که ثمره آن امنیت حداکثری برای کشور و جلوگیری از تجزیه سوریه و عراق و ترکیه بود. حتی اروپایی‌ها هم می‌فهمند که سردار سلیمانی چه اقداماتی انجام داد و موجب شد که آن‌ها الان امنیت داشته باشند.

وی در خصوص حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد هم گفت: گذشته از منظر نظامی از جنبه سیاسی این پایگاه که به اندازه یک شهر است و در منطقه‌ای راهبردی قرار گرفته است نیز برای آمریکایی‌ها بسیار اهمیت دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل افزود: عین الاسد، مرکز فعالیت‌های سایبری آن‌ها در منطقه است و این سوای آن است که پهپادی که برای ترور سردار سلیمانی اعزام شد از این پایگاه برخاسته بود و جمهوری اسلامی با این حملات موشکی به آن‌ها فهماند که قدرت ایران چقدر است.


بیشتر بخوانید: ایران پس از حمله موشکی به عین الاسد،بازهم از آمریکا انتقام می‌گیرد؟


وی گفت: پس از حمله موفق موشکی ایران ترامپ چند دقیقه‌ای صحبت کرد که در آن نگرانی‌ها را در چهره ژنرال‌های پشت سر وی می‌شد مشاهده کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقتدار نظامی و دفاعی ایران یادآور شد: آمریکایی‌هایی که با غرور و از بالا با مردم دیگر کشورها صحبت می‌کنند به این علت با جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای پشت یک میز نشستند، که از قدرت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی و نفوذ منطقه‌ای ایران کاملا خبر داشتند و الا آن‌ها هرگز مجبور نمی‌شدند تن به مذاکره دهند آن‌ها به شدت از جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی ایران می‌ترسند.

مقابله به مثل نمی‌کردیم کشورهای همسایه هم از آمریکا حمایت می‌کردند

همچنین جلال میرزایی در ارزیابی حمله سپاه پاسداران به ۲ پایگاه نظامی آمریکا در عراق اظهار کرد: این حمله را باید با توجه به پیامدهای آن مورد ارزیابی قرار داد. با استدلال روزهای اخیر فرماندهان نظامی کشورمان موافقم که گفتند اگر در مقابل اقدام تروریستی آمریکا سکوت کنیم و مقابله به مثل انجام ندهیم، احتمال حمله آنها به ایران وجود دارد. بنابراین معتقدم اقدام مقابله‌جویانه باید به‌موقع و دقیق صورت می‌گرفت.

میرزایی تاکید کرد: واقعیت این است که سیل وقایع نشان می‌دهد بعد از ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا، خیلی از کشورها از جمله اروپایی‌ها حمایت از آمریکا را در دستور کار قرار دادند. بعد از ۲ روز اتفاق دیگری افتاد و آلمان، فرانسه و انگلیس از آمریکا حمایت کردند و بعد از آن برزیل نیز به لیست حمایت‌کنندگان از آمریکا پیوست.

نماینده مردم ایلام در مجلس توضیح داد: بعد از ترور شهید سردار سلیمانی، آمریکایی‌ها قصد داشتند ایران را در موقعیت ضعف سیاسی قرار دهند. ممکن بود با این روند برخی کشورهای همسایه جنوبی ما هم که در چند روز گذشته در قبال این اقدام موضعی خنثی گرفته بودند به جمع حامیان آمریکا بپیوندند.

 ناگفته‌ها از نقش سردار سلیمانی در ۸ سال جنگ تحمیلی

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به هیچ گروه و حزب سیاسی وابسته نبود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک انقلابی بود گفت: امروز در جای جای دنیا برای حاج قاسم سلیمانی عزاداری می‌کنند و او محور جبهه مقاومت شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بارها و بارها مورد بی‌مهری قرار گرفت افزود: سردار سلیمانی کسی بود که با شنیدن نام حضرت زهرا(س) صورتش پر اشک می‌شد که نشان از نیت خالص او بود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تبعیت محض از ولایت هم در زمان امام(ره) و هم در زمان رهبر معظم انقلاب ویژگی دیگر شهید سلیمانی بود گفت: حاج قاسم به تمام رزمندگانی که قرار بود در عملیات شرکت کنند می‌گفت بچه‌ها کاری کنید که بعد از اتمام عملیات لبخند را بر لبان امام بنشانیم.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیری حرکت می‌کرد که امام(ره) از او راضی باشد و تا پایان عمر با برکت خود هم کارهای او باعث لبخند بر لبان حضرت آقا بود افزود: در جلسات حاج قاسم افراد با همه گرایش‌های سیاسی می‌آمدند و در تمام این جلسات تاکید می‌کرد که پیروی از ولایت داشته باشید.

وی با ابراز اینکه چرا ما در جنگ موفق بودیم و آمریکائی‌ها در منطقه زمین‌گیر شدند دلیل آن تلاش و مجاهدت با محوریت ولایت بود بیان کرد: در بحث اقتصادی نیز اگر سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را اجرا کنند موفق خواهیم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان