تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

جهانگیری: باید پیگیر جدی و شفاف عوامل بروز خطای زیان‌بار بود

معاون اول رییس‌جمهوری در واکنش به سقوط هواپیمای خط هوایی اوکراین نوشت: همچنان باید پیگیر جدی⁩ و شفاف⁩ زمینه‌ها و عوامل بروز این خطای زیان‌بار بود و با همدردی و ژرف‌اندیشی دامنه‌ها و پیامد‌های آن را تحمل‌پذیر کرد.
جهانگیری
رویداد۲۴ «اسحاق جهانگیری» روز شنبه در رشته توییتی درباره سقوط هواپیمای خط هوایی اوکراینی نوشت: حادثه ساقط شدن هواپیمای اوکراینی⁩ در اثر خطای انسانی پدافند هوایی فاجعه‌ای سنگین و ملی است. باید خود را جای تک تک بازماندگان این فاجعه، شهروندان ایرانی و مسئولان بگذاریم تا به عمق و ابعاد آن، از قربانی شدن جوانان نخبه تا لطمه دیدن اعتماد اجتماعی و مسائل فنی و نظامی حساس باشیم.

در توییت جهانگیری تاکید شده است: همچنان باید پیگیر جدی⁩ و شفاف⁩ زمینه‌ها و عوامل بروز این خطای زیان‌بار بود و با همدردی و ژرف اندیشی دامنه‌ها و پیامد‌های آن را تحمل پذیر کرد. خود را شریک داغ سنگین همه خانواده‌های سوگوار و عموم ملت می‌دانم.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیند‌های عملیاتی در سطح نیرو‌های مسلح، امکان تکرار این گونه خطا‌ها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح معرفی کند تا با خطا‌های صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیرو‌های مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیر‌های احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان