تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

تقویت سامانه بارشی در نوار غربی کشور/ کاهش نسبی دما از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش در نوار غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور خبر داد.
تقویت سامانه بارشی
رویداد۲۴ صادق ضیاییان، در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز جمعه (27 دی ماه)‌ با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور برای این مناطق از اواخر وقت، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود؛ در سواحل غربی دریای خزر نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

او ادامه داد: طی روز شنبه (28 دی ماه) نیز بارش در نوار غربی سواحل غربی دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش هایی از مرکز و جنوب کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در غرب و جنوب غرب خواهد بود. گفتنی است بارش در مناطق جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز یکشنبه ( 29 دی ماه) در اغلب مناطق کشور به جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد ابرناکی و بارش خواهیم بود، گفت: این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

ضیاییان افزود: طی روز دوشنبه ( 30 دی ماه) نیز برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق بارش باران و برف و برای مناطقی از کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. این سامانه روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز شنبه تا آخر هفته آینده با نفوذ هوای سرد شمالی به کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. طی دو روز آینده نیز در شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب کشور وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود: اواخر وقت روز شنبه و طی روز یکشنبه غرب دریای خزر و روز شنبه شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (28 دی ماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات با بارش باران و برف همراه خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به 6 و 3 درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت یکشنبه (29 دی ماه) با بیشترین و کمترین دمای 5 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان