تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بازار خودرو همچنان در رکورد/ خرید و فروش کاهش یافت، عرضه قطره‌چکانی مشکلی را حل نکرد +جدول قیمت

میزان خرید و فروش خودور در بازار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر شده است و در برخی از مدل های خودرو عرضه شرکت‌ها کم شده است.

عرضه خودرو

رویداد۲۴  ندا جعفری: قیمت خودرو این روها مدام در حال تغییر است. شرایط اقتصادی کشور در حالت باثباتی نیست و تاثیر اخبار درگیری و تنش و اتفاقات ناگوار بر تمام ارکان جامعه خود را نشان می‌دهد. بازار خودرو نیز همچون سایر بازاهای کشور از چنین اخباری تاثیر می‌پذیرد و قیمت‌ها مدام در حال تغییر است زیرا از یک سو مردم نسبت به آینده اقتصادی کشور مطمئن نیستند و میزان نقدینگی بازار در حال افزایش است و از سوی دیگر میزان عرضه برخی از مدل‌های خودرو کاهش یافته و تولید برخی مدل‌های خودرو نیز کاملا متوقف شده است و آپشن‌های برخی دیگر از خودروها هم کاهش یافته است.

درباره خودروهای خارجی نیز وضعیت تعریف چندانی ندارد و با توجه به اینکه خودروی خارجی صفر کیلومتر در بازار وجود ندارد، قیمت خودروهای کارکرده سلیقه‌ای و بالا اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید: از بازار خودرو چه خبر؟/ پیش فروش خودرو، قیمت‌ها را کنترل می‌کند؟


علیرضا پورحسنی عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد وضعیت بازار خودرو می‌گوید: اگر بخواهیم مقایسه‌ای در بازار خودرو نسبت به سال گذشته داشته باشیم، باید گفت میزان خرید و فروش‌ها کم شده است و مردم دیگر توان خرید برخی از مدل‌های خودرو که قبلا به راحتی تهیه می‌کردند را ندارند.

پورحسنی ادامه می‌دهد: برند‌هایی که در گذشته تولید می‌شدند، امروز یا قطره چکانی تولید می‌شود و وارد بازار می‌شود یا حضور پررنگی در بازار ندارند.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: به عنوان مثال قیمت خانواده رنو ال ۹۰ و ساندرو نسبت به دو سال گذشته گذشته بسیار بالا رفته و قدرت خرید مردم نیز کاسته شده است.

او با اشاره به قیمت دو سال پیش رنو ساندرو می‌گوید: این مدل از رنو ۵۰ میلیون تومان بود که امروز به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده و قیمت ساندرو استپ وی نیز از ۶۰ میلیون تومان دو سال پیش به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که تبع آن خریدار در بازار نیز کمتر شده است.


بیشتر بخوانید: روند تغییرات قیمت خودرو در یک ماه گذشته


عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید: در صورتی که مجوز واردات خودرو‌های دست دوم داده شود، بخشی از نیاز بازار داخل تامین خواهد شد و تنوع خودرو در بازار نیز بیشتر می‌شود و بر قیمت‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

او ادامه می‌دهد: خودرو‌های نوی خارجی قیمتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند، اما خودور‌های دست دوم آن‌ها قیمت پایینی دارند و بهای آنها از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و در صورتی که عوارض گمرکی بالایی برای آنها در نظر نگیرند خودرو‌های با کارکرد ۲ تا ۳ ساله می‌توانند به لحاظ تکنولوژی و مصرف سوخت و میزان آلایندگی پایین برای ما مناسب باشند ضمن آنکه تولیدکنندگان داخل را نیز به افزایش کیفیت و تنوع محصولی ترغیب خواهد کرد.

پورحسنی با اشاره به قیمت برخی از محصولات در بازار می‌گوید: در حال حاضر قیمت پراید ۱۳۱ به ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت پراید ۱۱۱ به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ به ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت تیبا صندوق دار به ۶۵ میلیون تومان، قیمت تیبا ۲ به ۶۹ میلیون تومان و کوئیک به ۷۹ میلیون تومان و چانگان به قیمت ۲۱۴ میلیون تومان، و استپ‌وی به ۲۴۱ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو امروز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان