تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

پمپئو: ترور سردار سلیمانی قطعاً قانونی بوده است/ ترامپ به محافظت از مردم آمریکا متعهد است

وزیر امور خارجه آمریکا نه تنها گزینه حمله پیشگیرانه به تأسیسات هسته‌ای ایران را رد نکرد بلکه بار دیگر مدعی شد ترور سپهبد سلیمانی «قطعاً» قانونی بوده است.
ترور سپهبد سلیمانی
رویداد۲۴ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با برنامه رادیویی «هیو هیویت» بار دیگر تهدیدات و اتهام‌زنی علیه ایران و توجیه ترور سپهبد قاسم سلیمانی را تکرار کرد و گفت: «رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ)، پاسخ تندی به اقدامات حاکمیت جمهوری اسلامی ایران داد. اشتباه نکنید، ما به وضوح گفتیم که ایالات متحده پاسخ می‌دهد... فکر می‌کنم افرادی بودند که برخی اظهارات رئیس‌جمهور (آمریکا) را جدی نگرفتند که گفته بود اگر شبه‌نظامیان، نه تنها سربازان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا سربازان ارتش (ایران) بلکه نیرو‌های نیابتی را که اقدامی علیه ایالات متحده انجام دهند... یا در شرایط مشابه آنچه در ماه دسامبر (اوایل دی ماه) رخ داد که (در آن حادثه) جان یک آمریکایی از دست رفت، مستقیماً علیه ایران پاسخ می‌هیم. فکر می‌کنم که این مسئله را روشن کردیم و موضع همچنان همان است».

پمپئو در پاسخ به سؤالی در خصوص امکان حمله پیشگیرانه آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران در صورتیکه ایران در آستانه تسلیحاتی شدن قرار گیرد، گفت: «این سؤال مهمی است که ما در اینباره بسیار فکر کرده‌ایم. اگر به اظهارات هفته گذشته رئیس‌جمهور نگاهی بیاندازید، اولین جمله این بود که ایران هرگز توانایی داشتن یک سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت، فکر می‌کنم پاسخی به این سوال باشد و (اظهارات ترامپ) این مسئله را روشن می‌کند که ما نه تنها کاملاً انتظار داریم که حاکمیت ایران متعهد به عدم داشتن تسلیحات هسته‌ای باشد بلکه هر اقدام لازم را برای تضمین واقعی بودن، معتبر بودن و قابل تأیید بودن ادعای تعهد ایران، انجام می‌دهیم. رئیس‌جمهور به وضوح در این‌باره اظهارنظر کرد. اطمینان دارم که ما به تعهدی را که آن روز وی (ترامپ) به جهانیان داد، اجرا می‌کنیم.


پمپئو بار دیگر با قاطعیت ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قانونی دانست و مدعی شد: «قطعاً» ترور سلیمانی قانونی بوده است.

او در دفاع از این اقدام تروریستی آمریکا گفت: «باید بگویم، جای تأسف است که رهبران ارشد آمریکا که بسیاری از آن‌ها نه تنها نامزد ریاست‌جمهوری هستند بلکه رهبران ارشد فعلی آمریکا هستند، نمی‌فهمند که رئیس‌جمهور ترامپ به محافظت از مردم آمریکا متعهد است و (نمی‌فهمند) که جان یک (پیمانکار) آمریکایی توسط جمهوری اسلامی گرفته شده است و پاسخی که ما دادیم (ترور سپهبد سلیمانی)، نه تنها مناسب بود بلکه خطری که متوجه شهروندان ما در سراسر جهان بود را نیز کاهش داد.

ائتلاف آمریکایی موسوم به «ضد داعش» اوایل دی ماه سال جاری میلادی، تأیید کرد که یک نیروی پیمانی آمریکا در حمله راکتی به پایگاه نظامی «K۱» در استان کرکوک عراق کشته شده است.

در حالیکه گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که موشک‌ها از جایی شلیک شدند که محل تردد داعش است، واشنگتن، الحشد الشعبی را مسئول حمله به پایگاه «K۱» می‌داند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را قانونی اعلام کرد که حتی خیلی از مقام‌های آمریکایی آن را غیرقانونی توصیف کرده‌اند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
در بی شرفی حتی ترامپ به پای این دلقک متکبر عوضی نمی رسد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
طراح اصلی ترور شهید سلیمانی خود خبیثت بودی باید هم تایید کنی!
نظرات شما
پیشخوان