تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

عربستان برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش آماده مذاکره با ایران است.

عربستان برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد

رویداد۲۴ به گزارش شبکه خبری المیادین، وزیر خارجه عربستان در سخنانی تاکید کرد: ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم. وی در عین حال این را هم به تمایل کشورش به مذاکره با ایران اضافه کرد که "ما استقبال می‌کنیم، به شرط اینکه ایران با خشونت از برنامه‌ها و گرو‌های که در منطقه دارد حمایت نکند".

این مقام سعودی، در حالی مدعی حمایت ایران از گروه‌های خشونت طلب منطقه است که جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مقاومت طی سال‌های اخیر اصلی‌ترین دیواره دفاعی در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند القاعده، داعش، النصره و ... بوده اند و با این گروه‌ها که از حمایت‌های مالی و لجستیکی سعودی‌ها برخوردار بودند، مقابله کردند.
بیشتر بخوانید:
ترامپ به دنبال حفظ فشار علیه ایران بدون تقابل نظامی است
فیصل بن فرحان در ادامه افزود: کشور‌های زیادی برای گفت وگوی بین ما با ایران پیشنهاد میانجی گری دادند. ما خوشحالیم که منطقه از تنش و درگیری با ایران خودداری کرده است.

ایران و عربستان پس از چندسال شدت تنش در روابط، طی چند ماه گذشته سینگنال‌هایی را برای آغاز گفتگو و کنار گذاشتن اختلافات ارسال کرده اند.

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران امروز در حاشیه جلسه هفتگی هیات دولت گفت که ایران امیدوار است روابط با عربستان سعودی را بهبود ببخشد.

وی افزود: «عربستان یک کشور اسلامی است. در گذشته روابط خوبی با ریاض داشتیم، اکنون نیز معتقدیم که به نفع منطقه است که دولت و ملت دو کشور مشکلات خود را با یکدیگر حل کنند. "

واعظی در زمینه قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور نیز گفت: «هیچ وقت بحث این نبوده که میان ایران و عربستان پیامی تبادل نشود و ارتباطی نداشته باشیم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان