تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

هشدار مدیریت بحران مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی و اختلال در تردد بویژه در مناطق کوهستانی وبرفگیر به رانندگان هشدار داد.

هواشناسی

رویداد۲۴ علی اصغر احمدی گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی،   از عصر جمعه ۴ بهمن ماه تا اواخر روز شنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی به استان، شاهد بارش باران و وزش باد در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و احتمال آبگرفتگی معابر بویژه در مناطق غربی استان و بارش برف و پدیده مه گرفتگی همراه با وزش باد در دامنه، ارتفاعات و محورهای کوهستانی خواهیم بود.

وی افزود: لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد  ویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر پیامد سامانه بارشی جدید در مازندران است.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین گفت: دمای هوا نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۶ درجه و در دامنه‌های و ارتفاعات تا ۱۰ درجه کاهس خواهد یافت.
 
احمدی افزود: رانندگان ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری، در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.
 
او گفت: با توجه به بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده بعمل آورند.
 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به کوهنوردان توصیه کرد از صعود به قله‌های مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی و از سفرهای غیر ضروری و رفتن به روستاهای مناطق کوهستانی و مرتفع خودداری کنند.
 
احمدی از کشاورزان و باغداران خواست با توجه به کاهش دما، اقدامات لازم از جمله تنظیم دمای هوای گلخانه‌ها و مراکز پرورش طیور و دام را برای پیشگیری از بروز خسارت  انجام دهند.
 
وی گفت: دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند و دام‌های خود را به دور از ارتفاعات حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
 
احمدی گفت: شهرداران و دهیاران استان به دلیل پیش بینی وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: صیادان و فعالان دریایی از ماهیگیری و انجام فعالیت‌های دریایی در زمان مواج بودن دریا خودداری کنند.
 
احمدی به همه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان