تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

زنانی که نقش "هملت‌" را بازی کردند

افلیا و گرترود شخصیت‌های اصلی زن در نمایشنامه هملت شاهزاده دانمارکی هستند این نمایش یکی از بهترین آثار ویلیام شکسپیر است؛ اما بازیگران زن بسیاری نقش مرکزی هملت را ایفا کرده‌اند که شامل آستا نیلسن، فرانسس دلاتور و ماکسین پیک می‌شود. روزنامه گاردین در گزارشی تصویری به سراغ این بازیگران زن رفته است که در نقش هملت ایفای نقش کرده‌اند.
بازیگران زن در نقش هملت
شارلوت چارک بازیگر انگلیسی قرن ۱۸، بسیاری از نقش‌های مرد از جمله نقش هملت در نمایش هملت شاهزاده دانمارکی را بازی کرد
بازیگران زن در نقش هملت
سارا برنارد، بازیگر و مدیر تئاتر فرانسوی در سال ۱۸۹۹ نقش هملت را در صحنه تئاتر پاریس و لندن بازی کرد و سپس در ۱۹۰۰ این نقش را در یک فیلم بازی کرد. او اولین بازیگر زنی بود که نقش هملت را در فیلم بازی می‌کرد
بازیگران زن در نقش هملت
فرانسیس دلاتور هملت را در یک تولید تفریحی در سالن تئاتر هاف مون لندن در ۱۹۷۹ بازی کرد. مایکل بلینگتون درباره او نوشت «او سخت، دلسوز، مردانه و مملو از هیجان است.»
بازیگران زن در نقش هملت
آستا نیلسن، ستاره دانمارکی نقش هملت را در فیلم بازی کرد. این فیلم صامت تولید شده در آلمان به سال ۱۹۲۰ یک موفقیت تجاری بود. نیلسن در نقش هملت به عنوان زنی تربیت شده همچون یک پسر به تصویر کشیده شد
بازیگران زن در نقش هملت
روت میچل هملت را در هملت دختران خروشان در تئاتر ویرهاوس در کرایدون در ۱۹۹۲ بازی کرد. یان شاتلورت در سیتی لیمیتز نوشت «بله، بازیگران همه زن هستند. بله، برخی از آنان نقش‌های مردانه را شلوارپوش و بقیه دامن‌پوش ایفا می‌کنند. معامله بزرگ.»
بازیگران زن در نقش هملت
آنجلا وینکلر هملت را در جشنواره ادینبورگ در سال ۲۰۰۰ بازی کرد. بلینگتون نوشت «وینکلر هیچ تلاش مشهودی برای جعل هویت یک مرد نمی‌کند. او مردانگی سطحی را اقتباس نمی‌کند. در عوض عواطف هملت را درون شخصیت خود جذب می‌کند.»
بازیگران زن در نقش هملت
گای کاسیرس، در نقش شاهزاده در «هملت علیه هملت» به کارگردانی آبک هیرینگ نوشته تام لانوی، محصول آمستردام در سال ۲۰۱۴ میلادی
بازیگران زن در نقش هملت
ماکسین پیک بابت بازی در نقش هملت در تئاتر رویال اکسچنج شهر منچستر به سال ۲۰۱۴ با نقد‌های دیوانه‌وار مواجه شد. سوزانا کلاپ نوشت «او یک شاهزاده نورسته، تقریباً پیشاجنسیتی است که بدون تکبر و بدون دخترانگی سبک‌بال پرواز می‌کند.»
بازیگران زن در نقش هملت
میشل تری در نقش هملت - با کالین هارلی در نقش روح - در اولین فصل حضورش در مقام کارگردان هنری
بازیگران زن در نقش هملت
روت نگا در نقش هملت با کارگردانی یائل فاربر در جشنواره تئاتر دوبلین در ۲۰۱۸ با اون رو در نقش کلودیوس
بازیگران زن در نقش هملت
تسا پار در نقش هملن در تماشاخانه لیدز در ۲۰۱۹. کاترین لاو نوشتن «هملت اجازه می‌یابد کاملاً زن باشد. هیچ پیشنهادی در کار نیست که تسا پار نقش یک مرد را بازی کند.»
بازیگران زن در نقش هملت
کاش جومبو نقش هملت را در اولدویک لندن در سال 2020 بازی خواهد کرد. او گفته «شکسپیر هیچ شخصیت مردی را همچون هملت ننوشته است.او مرد تازه‌ای نوشت و امروز خیال می‌کنم ما هنوز می‌پرسیم آن مرد بودن چیست، در واقع هر مردی بودن چیست.»
منبع: گاردین
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
نظر
نظرات شما
پیشخوان