تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

ویروس کرونا باعث افزایش فروش یک بازی شد

در پی شیوع ویروس کرونا، فروش بازی Plague Inc. که در آن بازیکنان باید باعث شیوع و گسترش یک ویروس بیماری‌زا شوند، افزایش یافته است.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ یکی از مهم‌ترین اخبار این روز‌های جهان، شیوع ویروس کرونا در جهان است که مخصوصا کشور‌هایی مثل چین را در شکلی گسترده درگیر کرده است. شیوع این بیماری اما تاثیرش را روی یک بازی ویدیویی هم گذاشته و باعث افزایش فروش بازی Plague Inc. شده است. این بازی که در سال ۲۰۱۲ برای iOS، اندروید و پی‌سی ازطریق استیم منتشر شد، بازیکنان را مامور می‌کند تا یک ویروس یا به شکل دقیق‌تر عامل بیماری‌زا را گسترش بدهند و کاری کنند که تدابیر دفاعی کشور‌ها و دولت‌ها نتواند مانع از انتشار گسترده آن در سطح جهان شود؛ به بیان بهتر هدف بازیکن در این بازی این است که تا جای ممکن، عامل بیماری‌زا را ابعاد گسترده‌تری پخش کند.

استودیو Ndemic Creations به مناسبت افزایش فروش این بازی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متنی هم منتشر کرده که به شرح زیر است:

هر زمان که با مشکلی اینچنینی و شیوع یک بیماری فراگیر روبه‌رو می‌شویم، فروش بازی ما افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که بازیکنان دوست دارند بدانند که یک چنین بیماری چگونه گسترش پیدا می‌کند و چه پیچیدگی‌هایی دارد.


بیشتر بخوانید: احتمال شیوع ویروس کرونا به ایران چقدر است؟! +فیلم


به گزارش BBC، بازی Plague Inc. در روز پنج‌شنبه به پرفروش‌ترین اپ در چین تبدیل شد و سازندگان هم روز جمعه اعلام کردند که سرور‌های‌شان دیگر کشش این حجم از بازیکنان را ندارد. این استودیو همچنین اعلام کرده که بازیکنان، باید در نظر داشته باشند که Plague Inc. صرفا یک بازی ویدیویی است و نه یک مدل علمی واقعی برای شیوع ویروس.

لطفا در نظر داشته باشید که Plague Inc. فقط یک بازی ویدیویی است و نه یک مدل علمی و واقعی. شیوع بیماری کرونا یک مشکل اساسی و جدی است و پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات درست و یادگیری در مورد آن، از نهاد‌های رسمی مسئول استفاده کنید و نه یک بازی مثل Plague Inc..

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان