تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

ترین‌های هفته هفدهم لیگ برتر/ امیری، امیری و باز هم امیری

پرسپولیس که عادت کرده بود ستاره بازی‌هایش مهدی ترابی باشد در اولین بازی نیم‌فصل دوم یک ستاره جدید داشت.

ترین‌های هفته هفدهم لیگ برتر/ امیری، امیری و باز هم امیریرویداد۲۴ هفته دوم نیم‌فصل اول برگزار شد و تیم‌های مدعی نیم‌فصل اول به جز پرسپولیس شروع خوبی نداشتند. اگرچه بازی استقلال و فولاد برگزار نشد اما برد مقتدرانه پرسپولیس مقابل یکی از مدعیان وضعیت این تیم را در شرایط بسیار مطلوبی قرار داد.

موقعیت از دست رفته: سجاد شهباززاده
تمام موقعیت‌هایی که بازیکنان سپاهان در طول بازی از دست دادند یک طرف و ضربه سجاد شهباززاده به تیر یک طرف. در حالی که ضربه او می‌توانست جبرانی برای تمام موقعیت‌های از دست رفته باشد و سه امتیاز را به زردپوشان هدیه کند اما این اتفاق نیفتاد. مهاجم موردعلاقه قلعه‌نویی در دقیقه 90 پاس بسیار زیبای سروش رفیعی را به تیرک کوبید تا بیش از یک امتیاز سهم آنها از این بازی خارج از خانه نباشد. اتفاقی که علاوه بر از دست رفتن دو امتیاز احتمالا انتقادات زیادی را از سوی قلعه‌نویی به او تحمیل کرده است.

دروازه‌بان هفته: مهدی خلیل
ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول از دروازه ضربات زیادی خورد و یکی از بدشانسی‌های منصوریان گل‌های بدی بود که روی اشتباهات فردی دریافت کرد. به همین دلیل بود که یکی از خریدهای اصلی این تیم در فصل نقل و انتقالات مهدی خلیل، دروازه‌بان تیم ملی لبنان بود. او در اولین قدم توانست با چند عملکرد خوب یک کلین‌شیت ارزشمند را به سرمربی جدیدش هدیه بدهد. پارس جنوبی 5 شوت در چارچوب داشت که مهدی خلیل هر 5 ضربه را مهار کرد و نمایش امیدوارکننده‌ای درون دروازه ارائه داد.

مربی هفته: مهدی تارتار
نفت مسجدسلیمان در آخرین بازی نیم‌فصل اول باخت تا این تصور به وجود بیاید که دوران شگفتی‌آفرینی تارتار و تیمش به پایان رسیده است. آنها اما یک شگفتی بزرگ دیگر برای نیم‌فصل دوم رو کردند. بردن صنعت نفت آبادان در اولین قدم کار بسیار بزرگی بود که شاگردان تارتار توانستند آن را انجام بدهند و با یک بازی بیشتر نسبت به فولاد خود را به رده هفتم برسانند. سجاد جعفری هم با دو پاس گل عصای دست تارتار در این بازی بسیار مهم بود.

تیرک هفته: احسان حاج‌صفی
کاشته بسیار زیبای حاج‌صفی با بدشانسی بسیار زیاد به تیرک خورد و به بیرون رفت. او اگر کمی شانس داشت می‌توانست مانند بازی رفت با یک گل زیبا دروازه بیرانوند را باز کند. اگرچه در صورت تبدیل شدن این ضربه به گل، تراکتور زمان برای بازگشت به بازی نداشت اما می‌توانست از شدت باخت تراکتور کم کرده و یک گل زیبا هم به نامش نوشته شود.

پاس گل هفته: وحید امیری
علیپور در مورد گلی که زد گفته از پاسی که وحید امیری داد نمی‌شد گذشت و آن را تبدیل به گل نکرد. این توضیح کاملی در مورد پاس وحید امیری است. یک پاس زیبا و بی‌نقص که ارزش یک گل را داشت و علیپور هم قدر آن را به خوبی دانست.

گل هفته: وحید امیری
تا قبل از گل دوم پرسپولیس یکی از زیباترین صحنه‌های بازی پاس گل وحید امیری بود اما نیمه دوم این لقب به گل امیری داده شد. در صحنه گل دوم علیپور بود که برای وحید امیری موقعیت ساخت و امیری توپ را از جلوی پای مدافع تراکتور ربود. بعد از آن با یک سر توپ خانزاده را نقش زمین کرد و با یک رقص پای دیگر اکبر ایمانی را حذف کرد و بعد با یک ضربه خوب و دقیق گل زیبایش را زد.

بازیکن هفته: وحید امیری
پرسپولیس که عادت کرده بود ستاره بازی‌هایش مهدی ترابی باشد در اولین بازی نیم‌فصل دوم یک ستاره جدید داشت. البته ستاره‌ای قدیمی که مدت‌ها بود از روزهای اوجش فاصله گرفته بود اما در بازی‌های اخیر تبدیل شده به همان همیشگی. یک گل و یک پاس گل زیبا کافی بود تا وحید امیری عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند. اهمیت وینگرها در سبک بازی گل‌محمدی، می‌تواند نوید بدهد که این درخشش ادامه‌دار باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان