تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

اعتراف جدید آمریکایی‌ها درباره تعداد مجروحان «عین الاسد»

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» شمار تلفات انتقام موشکی ایران را افزایش داده و گفته‌اند تا کنون ۶۴ نفر علائم ضربه مغزی را نشان داده‌اند.

عین الاسد

رویداد۲۴ دو مقام آمریکایی بامداد جمعه (به وقت تهران) به «سی‌ان‌ان» گفته‌اند شمار نظامیان آمریکایی که بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد به ضربه مغزی دچار شده‌اند به ۶۴ نفر افزایش یافته است.

پیش از این «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود جراحت‌های نظامیان این کشور به دلیل حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق رو به افزایش است.

مارک میلی با اشاره به آمارهای پیشتر اعلام‌شده درباره تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران گفت جای شگفتی نیست که دست‌کم ۵۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران ضربه مغزی شده‌اند. میلی گفت: «مهمات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوندی به سمت آنها روانه می‌شد.» او اضافه کرد که شمار زخمی‌ها رو به افزایش است.

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های پنتاگون نوشته شمار تلفات ممکن است همچنان تغییر کند. نزدیک به ۲۰۰ نظامی آمریکایی هنگام حمله ایران در این پایگاه حضور داشته‌اند و مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

پنهان‌کاری دولت ترامپ

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه این کشور به همراه شماری از دیگر مقام‌های آمریکایی بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بودند هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.


بیشتر بخوانید: آمریکا به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق


وزارت دفاع آمریکا از آن زمان به بعد، به صورت تدریجی و قطره‌چکانی هم زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان بر اثر حمله به عین‌الاسد را پذیرفته و هم جدی‌تر بودن نوع جراحت‌ها را.

وزارت دفاع آمریکا در نخستین اعتراف گفته بود که ۱۱ نظامی آمریکا بر اثر حمله نظامی ایران به «آسیب ملایم مغزی» (concussion) مبتلا شده‌اند. پنتاگون جمعه هفته گذشته پذیرفت که ۳۴ نفر به «ضربه مغزی» (که نوع جدی‌تری از جراحت جنگی محسوب می‌شود) دچار شده‌اند.

بسیاری ارزیابی‌ها حاکی است انتقام موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی منجر شده، اما دولت این کشور هنوز قصد ندارد به این موضوع اعتراف کند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان