تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

روایت نماینده مجلس از پشت پرده‌های مالی برخی پزشکان با شرکت‌های دارویی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وجود رابطه مالی میان برخی پزشکان با داروخانه‌ها، گفت: چرا تامین دارو، خدمات، نیرو و تجهیزات بیمارستانی باید به صورت انحصاری در اختیار چندین شرکت خاص باشد؟
پشت پرده‌ مالی پزشکان با شرکت‌های دارویی
رویداد۲۴ شکور پورحسین شقلان در مورد وجود رابطه مالی میان برخی پزشکان با داروخانه‌ها و همچنین زد و بند برخی شرکت‌های دارویی با پزشکان، گفت: به طور قطع در حوزه بهداشت و درمان چنین مسائلی وجود دارد و ضعف نظارت علت اصلی بروز چنین تخلفاتی است؛ در این رابطه نیازمند ورود و نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نهاد‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، حراست وزارت بهداشت، قوه قضائیه و مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون تخصصی باید با تشدید نظارت‌ها چنین مسائلی را رصد کنند و در قالب بازرسی، تحقیق و تفحص و سوال و استیضاح از وزیر در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: البته گزارش‌های مردمی هم می‌تواند در این رابطه مثمرثمر واقع شده و کاهش تخلفات را به دنبال داشته باشد؛ ضروری است مشوق‌هایی برای افرادی که تخلفات حوزه سلامت را اطلاع‌رسانی می‌کنند در نظر گرفته شود، زیرا مردم می‌توانند بازوی توانمندی برای دستگاه‌های نظارتی در راستای کاهش تخلفات باشند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم یادآور شد: در این رابطه سه سوال از وزیر بهداشت مطرح کردم که پس از گذشت سه ماه هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده؛ در این رابطه مطرح کردم که چرا فلان شرکت دارویی با روابط ناسالم باید مسئولیت قرارداد‌های پیمانکاری را بر عهده بگیرد یا چرا تامین دارو، خدمات، نیرو و تجهیزات بیمارستانی باید به صورت انحصاری در اختیار چندین شرکت خاص باشد که امیدواریم وزیر بتواند در این رابطه پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت روحانی به حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه‌ها توجه بیشتری شد، گفت: علیرغم تلاش‌ها برای ارتقای حوزه بهداشت و درمان، اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد و تا رسیدن به استاندارد‌های جهانی راه طولانی و درازی در پیش داریم و نیاز است نظارت‌ها تشدید شود. 
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان