تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رقابت پرشور انتخاباتی اصولگرایان اصفهان با یکدیگر/ پیروزی قطعی است، نتیجه مهم نیست!

لیست اصولگرایان اصفهان در این هفته منتشر شد اما اختلافات آنقدر زیاد بود که پس از آن در اعتراض به لیست اصلی، سه لیست دیگر نیز منتشر شد. تنها چهره اصلاح طلب که باید در مقابل سه لیست یازده نفره اصولگرایان (33 نفر) رقابت کند، ناهید تاج الدین است. از هماکنون می‌توان گفت پس از رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و عدم ارائه لیست آنها، اصولگرایان برنده انتخابات اصفهان هستند، تنها نتیجه معلوم نیست. گزارش زیر را بخوانید تا بدانید در اصفهان انتخابات مجلس یازدهم چگونه برگزار می‌شود.

رویداد۲۴ میثم سعادت: هر روز اصولگرایان با فهرست جدیدی مواجه می‌شوند. از تهران تا مشهد و از شیراز تا تبریز  و از همدان تا یزد. تعداد نامز‌های اصولگرا آنقدر زیاد است که حداد عادل به آقا تهرانی نامه می‌زند، آقا تهرانی پاسخی تند می‌دهد که دیدگاه اصولگرایان منسوخ شده است؛ اصولگرایان لیست می‌دهند و قالیباف را سرلیست می‌کنند، قالیباف بیانیه می‌دهد لیست را قبول ندارد.

اصولگرایان در مشهد کریمی قدوسی و قاضی زاده هاشمی را از لیست بیرون می‌گذارند و پس از آن چهار لیست دیگر منتشر می‌شود و تا رقابت فرماندهان سابق سپاه و جبهه پایداری و اصولگرایان میانه‌رو و جبهه عدالتخواهان شکل بگیرد.

در شیراز هم وضع اصولگرایان تعریفی ندارد؛ شیراز چهار نماینده می‌خواهد و آنها لیستی پنج نفره منتشر کردند که همان لیست هم به اختلاف انجامید و سه لیست دیگر از دل اصولگرایان فارس در آمد تا در شهرهای بزرگ نیز همچون تهران، دعوا بر سر ورود به پارلمان و اختلاف بر سر شیفتگی به خذمت آنقدر بالا بگیرد که حامیان آنها نیز مبهوت شوند.


وضعیت لیست اصولگرایان در شهرهای دیگر

شیراز، اسیر اختلاف‌ها/ لیست اصولگریان و اصلاح طلبان فارس چگونه بسته می‌شود؟

حذف کریمی قدوسی و قاضی زاده از لیست اصولگرایان مشهد/ جدال «جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین» با لیست «هو المطلوب»

جای خالی وزیران احمدی نژاد در لیست اصولگرایان تهران/ آقاتهرانی و مصباحی مقدم هم حذف شدند


پس از شیراز و تبریز و مشهد، حالا نوبت اصولگرایان اصفهان است که لیست‌های رنگارنگ منتشر کنند و فعلا خبری از اجماع حداکثری در میان نیست.

 

لیست اول؛ مجمع اصولگرایان اصفهان

 

به گزارش رویداد۲۴ اولین جریانی که در انتخابات اصفهان لیست منتشر کرد، مجمع اصولگرایان اصفهان بود که گرچه ادعا داشت به صورت شفاف به فعالیت می‌پردازد، اما به مرور با چالش‌هایی مواجه شد. پیش از این گزارشی در مورد این فهرست در رویداد۲۴ منتشر شده بود که نشان می‌داد لیست یازده نفره اصولگرایان اصفهان برای انتخابات مجلس یازدهم ترکیبی از احمدی نژادی‌ها، حامیان لاریجانی، نزدیکان قالیباف، اعضای رهپویان و جبهه پایداری بود که در حقیقت ترکیبی از تمام طیف‌های موجود اصولگرا در کشور در آن لیست حضور دارند. 

بعد از این فهرست، انتقادات به مجمع اصولگرایان اصفهان بالا گرفت. قرار گرفتن دو-سه نام در این فهرست عجیب بود. یکی مهدی طغیانی که نظرکرده سردار قالیباف در اصفهان به شمار می‌رفت و دیگری زهرا شیخی و امیرحسین بانکی.

اصولگرایان اصفهان معتقد بودند آنچه باعث پیروزی لیست امید در انتخابات سال ۹۴ شده بود، حضور یک زن در آن فهرست بود و تلاش داشتند این نقیصه را حتی با یک چهره گمنام جبران کنند.

از سوی دیگر امیرحسین بانکی هم کتاب‌هایی در حوزه ازدواج و حجاب دارد و می‌تواند قسمتی از نواصولگرایان دختر را به فهرست اصولگرایان جذب کند.

 

لیست دوم اصولگرایان اصفهان؛ حذف و اضافه‌ها

 

بلافاصله بعد از این لیست، فهرست دوم منتشر شد. جایی که باز هم نام عباس مقتدایی را داشت، اما در کنار او نام‌های دیگری قرار داده بود. رسول بخشی، حجت الاسلام سخاوتی، حسن داوری دولت آبادی و حسن نیلی احمد آبادی.  این فهرست البته زیاد جدی گرفته نشد، اما اصولگرایان مجمع تلویحا از مقتدایی انتقاد کردند که چرا اجازه داده نامش در فهرست دوم منتشر شود.

 

لیست سوم اصولگرایان اصفهان (نجبا)

 

به گزارش رویداد۲۴ روز دوشنبه فهرست سوم اصولگرایان اصفهان هم منتشر شد. این بار رسول بخشی، سید احمد سجادی، حمیدرضا طالقانی، حسن نیلی احمد آبادی و مجید نادرالاصلی اعضای این فهرست بودند. این فهرست مشهور به نجبا، از طرفداران ابراهیم رئیسی در اصفهان تشکیل شده و می‌گویند به تفکر جبهه پایداری نزدیک هستند.

احمد سجادی در فهرست اولیه مجمع اصولگرایان قرار داشت، اما وقتی آنجا موفق نشد، در یک فهرست دیگر به دنبال اعتبار بود و در نهایت در لیست سوم قرار گرفت.

 

جاماندگان مهم لیست اصولگرایان اصفهان چه کسانی هستند؟

 

اما چند چهره مشهور از سه فهرست اعلام شده بیرون مانده‌اند. از جمله منصور باقرصاد رئیس ستاد قالیباف در اصفهان و از نزدیکان مرتضی طلایی که در چند موسسه و خیریه با نایب رئیس اصفهانی شورای شهر تهران شراکت دارد.

از مدیران شهری ارشد نیز غلامحسین صادقیان عضو سابق شورای شهر اصفهان، علی یوسف پور سرپرست وزارت رفاه در دولت احمدی نژاد و ابوالفضل قربانی و تورج حاج‌رحیمیان که در انتخابات شورا هم مورد حمایت اصولگرایان بودند، در لیست قرار نگرفته‌اند.

به جز این افراد، چهره‌هایی هم هستند که اطمینان دارند در فهرست اصولگرایان قرار ندارند، اما در انتخابات تعیین کننده هستند. حسن کامران و نیره اخوان، زوج همیشه نماینده اصفهان در مجلس، زهرا سعیدی نماینده مبارکه که البته تغییر حوزه داده است. همچنین مسعود نیکدستی و احمد شریعتی.

این لشکر از اصولگرایان تنها یک رقیب دارد. ناهید تاج‌الدین عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی باید با همه این افراد رقابت کند و تنها فردی باشد که پرچم اصلاح طلبی را در اصفهان بلند می‌کند. باید دید نتیجه دیدار انتخابات اصفهان، با چه نتیجه‌ای به نفع اصولگرایان به پایان می‌رسد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
5
4
اینها لات کوچه خالیند!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
4
3
اخه این چه نوع انتخاباتیه اخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
10
2
فقط کامران و اخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
4
اقتصاد دان مکتبی و متخصص پول و ضد ربا
دکتر رسول بخشی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
2
4
فقط دکترمقتدایی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
مشکل اصلاح طلب ها در کسب رای نداشتن کاندیدا نیست بلکه مشکل آنها وضعیت اقتصادی امروز کشور است که مردم آنها را عامل آن می‌دانند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
رویداد۲۴ اینقدر دروغ نگو
نظرات شما
پیشخوان